Meg kell, és meg lehet szólítani a fiatalokat, ez derült ki az ÉVOSZ Médiatagozata által rendezett konferencián. A találkozó egyik fontos témája volt, hogyan lehet hatékonyan megszólítani a Z és az alfa generációt – írta a Magyar Építők. A résztvevők szerint meg kell találni a közös nyelvet, a közös csatornát a cégek és a fiatalok, az egyetemi hallgatók között, hogy az iparág valódi válaszokat adhasson a jövő kihívásaira.

Starcz Ákos, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója, a Dialogue Creatives vezető partnere és a Libri-Bookline Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, miként változtatja meg a Z generáció a média, a könyvpiac és a marketing világát.

Kiemelte:

  • a fiatalok rövid, vizuális, interaktív tartalmakra vágynak;
  •  az influenszerek hitelesebbnek tűnnek számukra, mint a hagyományos médiumok;
  • a fizikai könyvek státuszszimbólumként még mindig vonzók, de a hangoskönyvek és a „booktok” ajánlások térhódítása is jelentős.

Nagyon eltérőek a különböző generációk fogyasztási szokásai

– tette hozzá. Ezért, ha egy vállalat a fiatalokat és az idősebb korosztályt is el szeretné érni, valamennyi online és social felületen egyszerre kell kommunikálnia – fogalmazott.

Bíró Beáta, a Magyar Építők főszerkesztő-helyettese és médiatervezési vezetője azt hangsúlyozta, „a tudatos médiatervezés nem opció, hanem felelősség. 

Sipos Imre, a Cemix Hungary marketing- és fejlesztési igazgatója azt mutatta be, hogy egy nagy márka- és arculatváltás jól átgondolt és sikeres folyamattal végződhet. Így lehet, hogy a Lassersberger-Knaufról Cemix árbevétele nem változott az akció során. „Ez az előkészítés és a következetes kommunikáció eredménye.”

Pécsi Norbert, a PEERS Communication alapítója a podcastok stratégiai szerepéről beszélt, szerinte „egy podcast ma már nem csak hallgatnivaló – tudatos kommunikációs tervezés eredménye kell legyen.”

Trunk Tamás (Dablty), 21 éves népszerű influenszer és new gen advisor, sikeres alpesi síző, arra hívta fel a figyelmet, hogy szakítani kell a sztereotípiákkal, és valódi kapcsolódási pontokat kell találni a Z és az alfa generációval – hiteles, értékeken alapuló módon.

Lőrincz Martin, a BME Építőmérnöki Kar Hallgatói Képviseletének elnöke szerint a hallgatók figyelmet és őszinteséget várnak a munkáltatóktól. Vagyis egy kitelepülésen nem a HR-es, hanem az építésvezető tud olyan hitelességgel fellépni, aki példaként állhat a mérnökök előtt.

Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke szerint ma már nem az a kérdés, hogy megszólalunk-e, hanem hogy hogyan és kikhez.