A szervezet kutatása szerint a megkérdezettek 84 százaléka nem vásárolna hamis terméket, de 13-18 százalékuk még elcsábul. A hamis termékek vásárlásának körülményeivel és motivációival kapcsolatban általánosságban az is kiderült, hogy a válaszadók közel kétharmadának döntésében az játszotta a döntő szerepet, hogy a hamis árucikk olcsó volt. A felmérés arra is rámutatott, hogy leginkább a férfiak, illetve a Budapesten élők vásároltak nagyobb arányban hamis terméket az elmúlt évben - ismertette.
A legnépszerűbb termékek közé sorolta a ruházati cikkeket, amit a hamis illatszerek követnek, viszont hamis gyógyszereket jóval kevesebben vesznek - írja az MTI. (Győzelemre áll a forint a legnagyobb ellenségével szemben.)
Magyarországon évente 230 milliárd forint kárt okoz a hamisítás, ami miatt évente 11 ezer állás kiesése vezethető vissza a szellemi tulajdonhoz kapcsolódó iparágakat sújtó hamisításra - mondta.