Magyarországon már közel százötven megkeresést kezelt a fogyasztóvédelmi kapcsolattartó pont, a fogyasztók leginkább az online szerződésekkel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában - adta híról a Budapesti Békéltető Testület (BBT) Felidézik, hogy az uniós békéltető honlap 2016. február 15-én rajtolt el, Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület segít ennek kezelésében.
A BBT egy hónap alatt közel százötven megkeresést kezelt. A kérdések közel kétharmada telefonon, több mint egyharmada e-mailben érkezett, de már több kérdést feltettek az uniós békéltető honlapon is. A legtöbb megkeresés az online lehetőségekre vonatkozott (36 százalék), ezen belül is a legtöbb az interneten megkötött szerződéses jogokra (68 százalék), de az online vitarendezés menetéről is jelentős számban (32 százalék) érdeklődtek.
A fogyasztók leginkább az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában, a vállalkozások rendszerint saját kötelezettségeikről, azok pontos tartalmáról tájékozódtak, többször az irányadó jogi előírásokról és azok fellelhetőségéről kérdeztek. Sokan kérnek az új békéltető honlap kezelésében is segítséget.
A közlemény kitér arra is, hogy Magyarországon már több fogyasztói probléma megoldódott, ezek jellemzően a légitársaságokkal kapcsolatos ügyek voltak.
Sokszor az okozza a problémát, hogy a fogyasztó nem tájékozódik előre arról, kivel köt szerződést. A kérdések sokszor az indoklás nélküli elállási jog gyakorlására vonatkoznak, arra a lehetőségre, hogy az átvételtől számított tizennégy napon belül a fogyasztó meggondolhatja magát.