Az év legforgalmasabb, karácsonyi időszakában a vásárlásonkénti kosárérték növekedni fog a tavalyi értékekhez képest mind online, mind a bolti forgalomban a Regio Játék friss elemzése szerint. A webáruházban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagynak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásban 8 százalékos bővülésre számítanak, mely 6500 forintos átlagköltést jelent.
2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut majd építő-, valamint interaktív játék és puzzle is. A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becslés szerint 27-31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, például Black Friday promóciókat is.
Top10 karácsonyi slágertermék a Regio Játék statisztikái szerint
1. Diavetítő2. MimiQ - Grimaszpárbaj
3. Zapf Baby Born 8 funkciós baba
4. Charlie kutyus interaktív plüss
5. Gazdálkodj okosan!
6. Stoopido - Maszkra fel! társasjáték
7. Vadnyugati céllövölde
8. Magic Dip szivárványfestő
9. Pancs Mancs társasjáték
10. Mazsi kutyus interaktív plüss
Novemberben elkezdjük, mégis az utolsó pillanatra hagyjuk
A megkérdezett, közel 3 ezer szülő mintegy kétharmada már novemberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá. Játék viszont már a Télapó csizmába is jut, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74 százalék) mellett.
A szülők fele már Mikuláskor 2 ezer forint felett költ összességében, ami karácsonyra 5-10 ezer (42 százalék), és sok esetben még 10 ezer forintnál is magasabbra (43 százalék) nőhet. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74 százalék), LEGO-nak (52 százalék), társasjátéknak (50 százalék), könyvnek és kifestőnek (45 százalék), valamint építőjátéknak (37 százalék) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.