A stagnálást hozó március után közel 22 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, így az áprilisban felrendszámozott 6,7 ezerrel együtt az első négy hónapban már 23,8 ezer gépkocsit adtak el, ami 13 százalékos év/év növekedést jelent - derül ki a Datahouse friss adataiból.
A forgalomba helyezési statisztikát áprilisban az Opel vezette, közel 11 százalékos piacrészesedéssel, de csak hajszállal - még két tucat autóval sem - előzte meg a Fordot és a Skodát. Utóbbi ezzel együtt is az élen áll a négyhavi adatokban, 12 százalék feletti súllyal.
Éves összevetésben látványos a hobbiterepjárók térnyerése, a január-áprilisi, 23 százalékot közelítő részarányuk nem egészen 4 százalékponttal magasabb 2014 hasonló időszakánál. (Ez magyarázza a Daciák 7. helyezését, a román márka esetében a Duster modellek számítanak a legnépszerűbbnek.) A minik kivételével ugyanakkor a legtöbb szegmens súlya csökkent, a legnagyobb részesedéssel - 35 százalék feletti súllyal - továbbra is az alsó középkategória bír.
Mindez persze nem azt jelenti, hogy a magyar családok tömegesen zarándokolnának a szalonokba, hogy új autót vegyenek. Egyrészt ott a külföldre történő reexport 15-20 százalékra becsült aránya, másrészt a céges és állami flottabeszerzések túlsúlya. A Totalcar korábbi cikke szerint a tavaly forgalomba helyezett 67 ezer autóból 18 ezer volt csak magánvevő, ami nem egészen 27 százaléknak felel meg. E kör kedvence a Dacia Duster volt, nem egészen ezer darabbal, majd gyakorlatilag ugyanekkora mennyiséggel az Opel Corsa következett, a harmadik helyre pedig - 664 darabbal - a Suzuki Swift futott be. A teljes piac éllovasának számító Skoda Octavia a magánemberek által megvett autók sorában a 20. helyen állt, az ezüstérmes Ford Focus a 12. helyen végzett. Ha ezzel a 27 százalékkal számolunk az idén január-áprilisi időszakra is, akkor 6,4 ezer új magánautó kerülhetett forgalomba.