A vonalon jellegzetesen előforduló, szinte azonos típusépületek (Maglódon, Mendén, Sülysápon, Tápiószecsőn, Tápiószelén, Tápiógyörgyén) az eredeti tervek és fotók felhasználásával műemléki igényű rekonstrukción estek át, miközben korszerű szerkezetet, energiatakarékos világítást, vandálbiztos és víztakarékos mosdókat és komfortos padlófűtést kaptak.
A vonal két jelentős utasforgalmú megállóhelyére (Maglódi nyaraló és Szentmártonkáta) új, de a régi típusépületekhez méltó megállóhelyi épületet terveztek és építettek a MÁV által megbízott Hajnal Építész Iroda Kft. mérnökei és a kivitelezők. Négy kisebb forgalmú megállóhelyen (Rákoskert, Pusztaszentistván, Tápiószentmárton, Zagyvarékas) modern formájú esőbeállókat alakítottak ki a szakemberek - írta a MÁV Zrt.
A MÁV saját forrásából húsz helyszínen megvalósult projekt célja az volt, hogy az utasok számára 21. századi, akadálymentes, családbarát szolgáltatást és környezetet, a vasúti dolgozók számára pedig korszerű munkakörülményeket teremtsen a teljes elővárosi vonalszakaszon.
A Budapest-Újszász-(Szolnok) vasútvonalat 1882. március 12-én adták át, ezzel biztosítva saját vonalon a vasúti kapcsolatot Brassóig. A jelentős belföldi és nemzetközi személy- és áruforgalmat lebonyolító fővonal a Budapest közeli elővárosi forgalom szempontjából jelenleg is fontos szerepet tölt be.
A Brunel-díj nemzetközi dizájnpályázatot a Watford-csoportban részt vevő vasúttársaságok számára 1985 óta háromévente hirdetik meg. A brit, holland és svéd vasutak építész és formatervező szakemberei által 1963-ban alapított Watford-csoportnak jelenleg 24 országból csaknem 70 tagja van. 2014-ben az értékelés szempontjai között az értékvédelem, az innovatív dizájn, a fenntarthatóság és az utasbarát terek kialakítása szerepelt. Idén 92 pályamű érkezett be, amelyek közül a zsűri négy kategóriában 20 díjat és 11 dicsérő oklevelet ítélt oda.