Haladéktalanul fellebbezést nyújt be a Ryanair minden olyan alaptalan bírság miatt, amelyet a magyar fogyasztóvédelmi hatóság szab ki rá
– közölte a hvg.hu-val a légitársaság.
Június 10-én Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indított a Ryanair-DAC légitársasággal szemben az extraprofit-különadó áthárítása témájában.
Szakmai irányító szervként az Igazságügyi Minisztérium végigkövette a vizsgálatot, melynek végén a fogyasztóvédelmi hatóság a mai napon jogsértést állapított meg, ugyanis a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat - az erről szóló közlésről a Napi.hu itt írt részleteiben.
A Ryanairnél azt követően indult soron kívüli vizsgálat, hogy a légitársaság a júliusra vagy későbbre megvásárolt jegyek vásárlóinak levelet küldött arról, hogy ha utaznának, akkor meg kell fizetniük a 10-15 euró különadót amelyet a kormány vezetett be. A kormányzati indoklás szerint azokban az ágazatokban érdekelt cégeknek kell különadót fizetniük, amelyek extraprofitot értek el. A Ryanair ezzel az indoklással nem értett egyet, a légitársaság közölte, nincs "semmilyen extraprofitjuk", hogy azt megfizesse. Júliustól pedig beépítik az adóterhet a díjakba. (Az adó mértéke Európán belül 3900 forint (nagyjából 10 euró) utasonként, azon kívüli úticélokra 9750 forint.)
Az adó megfizetésére a kormányrendelet szerint a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezet köteles.