Az Európai Bizottság nem emel kifogást az ellen, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - adta hírül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik, a leszállított korhatár pedig a jövő év elején hatályba is lép.
A tehergépkocsi-vezetői engedély megszerzésének életkori határát 2013-ban uniós irányelv alapján kellett 21 évre felemelni, azonban a tárca felülvizsgálta a 18 éves korhatár visszaállításának lehetőségét a belföldi árufuvarozásban. Erről szeptemberben előzetes bizottsági állásfoglalást kértek Violeta Bulc közlekedésért felelős biztostól, aki azt közölte, hogy az egymásnak némileg ellentmondó irányelvi rendelkezések miatt a jogi helyzet nem egyértelmű. A tagállamok jelenleg is eltérően alkalmazzák a minimális korhatárra vonatkozó követelményt. Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sokhelyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi.
Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között. Az előírások egységesítésével megnőhet a kamionsofőr életpályát választók száma, és ezzel enyhülhet az ágazat fejlődési lehetőségeit visszafogó munkaerőhiány.