A városvezető a lapnak elmondta, hogy mivel jelentősen csökken az ezen az utakon elérhető nyolc bevásárlóközpont forgalma, ezért a település elesik az iparűzési adóbevételének egy részétől. Hajdu kezében van egy ütőkártya, mégpedig az, hogy a kerületben működik a fővárosi szemétégető, ahol Budapest kommunális hulladékának 60 százalékát megsemmisítik.

A napi 150-160 kukásautó most a kerület lakótelepeinek és családi házas övezeteinek belső útjait veszik igénybe, mivel nem akarják meglépni a milliós tételt jelentő matricavásárlást. Az egyetlen eszközünk az lehet, hogy nem engedjük át a szemétszállító autókat Újpalota belső útjain. Vagy fizetnek, és visszatérnek az M0-sra, vagy leállnak a szemétszállítással - vélekedett a Blikknek a polgármester.

Soroksár polgármestere pedig azt mondta a lapnak, hogy jogászaik vizsgálják annak a lehetőségét, hogy az autópályák, így az M5-ös bevezető szakaszát átminősítsék autóúttá, amelyek így lekerülnének a fizetős listáról.