Hétfőn sajtótájékoztatót tart Kósa Lajos (Fidesz), Debrecen polgármestere és Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, azonban a meghívóból annyi derül csak ki, hogy "Debrecen és térsége turisztikai és gazdasági fejlődése szempontjából fontos bejelentést" tesznek.

Az MTI tudósítójának más forrásból származó információi szerint hónapok óta folynak a tárgyalások a Wizz Air és Debrecen vezetői között egy menetrendszerű légi járat indításáról.

A tárgyalásokat vélhetően felgyorsíthatta a Malév megszűnése, s a Wizz Air gyors terjeszkedési szándéka.

A várakozások szerint a fapados légitársaság a hét három napján indít majd menetrend szerinti járatokat Debrecenből London-Luton repülőterére is vissza. Az sem kizárt, hogy később németországi célállomással is bővül majd a Wizz Air debreceni menetrendje.

Utóbbira ugyanis már volt próbálkozás: Debrecenben 2005.  májustól Debrecen és München között közlekedett a helyi repülőtér első menetrendszerinti járata. A müncheni járatot a német OLT Gmbh. és Debrecen közös üzleti vállalkozásban üzemeltette, s bár néhány hónap múlva kihasználatlanság miatt megszűnt a járat, a tapasztalatokra építve 2006. március 27-én már a Debrecen-Budapest menetrend szerinti légi járat megindítását jelentette be Demszky Gábor akkori fővárosi főpolgármester, Kósa Lajos és Gerd Weber, az OLT légitársaság vezérigazgatója, illetve Gönci János, a Malév akkori vezérigazgatója.

Utóbbi akkor úgy vélekedett, hogy nyereséges vállalkozás lesz, ugyanis "az OLT gépei nem vesztegelnek üresen Ferihegyen, hanem két járat között megfordulnak Ljubljanában is".

Öt hónappal később az OLT légitársaság megszüntette Debrecen-Budapest közötti belföldi légi járatát, az OLT "egyoldalúan felmondta a járat működtetésével kapcsolatos szerződést mind a Debreceni Vagyonkezelő Rt.-vel, mind a Debrecen Airport Kft.-vel". A légitársaság nem indokolta meg a járat megszüntetését.