A SUV-ok, vagyis a "városi terepjárók" piaci részesedése 28,6 százalékra nőtt a hazai újautó-piacon az első három negyedévben, amely 4,4 százalékpontos növekedés tavalyhoz képest. Ezzel a kategória nagyon megközelítette a legnépszerűbb alsó-közép (Astra, Golf, Focus) autók részesedését, ráadásul ha a növekedés üteme nem lassul, akkor hamarosan átvehetik a vezetést.
Jelenleg azonban az alsó-közép kategória még 30,2 százalékkal az élen áll, közülük a Skoda Octavia a legnépszerűbb (3716 darab), majd a két Opel Astra generáció következik együttesen 3227 darabos eladással. Őket lemaradva követi a Ford Focus (1917 darab) és a Volkswagen Golf (1298 darab).
A SUV-ök körében a Suzuki Vitara vezet (ez áll az összesített toplista élén is) 4763 forgalomba helyezett autóval, majd a Dacia Duster (1518) és az Opel Mokka (1171) következik. A toplistán ugyanakkor vannak olyan modellek, például a negyedik helyen álló Hundai Tucson, vagy a Kia Sportage, amelyekkel kapcsolatban felmerül a kérdése, hogy nem csak a reexport hajtja-e a keresletet. A reexport lényege, hogy az itthon - jelentős kedvezménnyel - megvett autókat forgalomba helyezik, majd rövid időn belül kiviszik az országból, visszaigényelve a regisztrációs adót. A Magyar Gépjárműportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint az autók több mint 12 százalékát vonták ki idén két hónapon belül.
Itthon népszerűek még a kisautók 16,3 százalékos részesedéssel, élen a Suzuki Swifttel (1339 darab), az Opel Corsával (1112 darab) és a Renault Clioval (994 darab). Sokan veszik még a felső-közép kategóriás autókat is, mint a VW Passat (1641 darab), a Ford Mondeo (979 darab), vagy a ©koda Superb (872). Utóbbit nagy valószínűséggel a kormányzati beszerzések hajtják.
Az első három negyedévben 69 444 autót helyeztek forgalomba, amely 25,6 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában és 40,6 százalékkal haladja meg a 2014-es számokat. Ezt a számot korrigálva a gyors kivonásokkal 60 688 darabos piacról beszélhetünk, amely 22,9 százalékos emelkedés. Az MGE szerint év végére a piac mérete elérheti a 92 ezer darabot.
Az eladott autók nagy része "céges", amely abból a szempontból érdekes, hogy vajon a megvásárolt autók mennyiben tükrözik a magyarok preferenciáit és mennyiben a flottamenedzserek döntéseit. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy az egy darabos vásárlások vagy a kisebb flották vélhetően adómegfontolásból kerültek céges körbe, így ezt is a magánvásárlásokhoz lehetne sorolni.
Az újautó-piac mellett továbbra is erős a használtautó-behozatal, amely a hazai autók átlagéletkorának emelkedéséhez vezetett az elmúlt években.