A szervezetek azt róják fel a kormánynak, hogy a taxisok kedvezményét úgy indokolták: "más vállalkozóknak egy tétel, akár egy fontos tétel az, hogy mennyi az üzemanyagár, de nem ez az, amin a vállalkozás alapszik".
A NiT Hungary és az MKFE levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez, amelyben felhívják a figyelmét arra, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás.
Mint fogalmaznak, a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják a megbízói oldal felé, hozzátéve, hogy a gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg.
A NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben – nem elvitatva a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását – kérik Gulyás Gergelyt, hogy magyarázza meg, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést és hogy miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.
Gulyás Gergely most szombaton jelentette be, hogy a kormány minden nem magánszemély számára beszünteti a hatósági 480 forintos literáras ársapka igénybe vehetőségét. Ez alól csak a taxik és a mezőgazdasági járművek jelentenek kivételt.
A fuvarozókon kívül a mentők vagy éppen az otthonfekvő betegeket látogató háziorvosok sem jelentenek kivételt.