Alig emésztette meg az UNESCO és Budapest népe a Mol toronyházát, már itt az újabb budai látképet erősen módosító beruházás, amelynek építési engedélyezéséhez szükséges környezetvédelmi eljárás júniusban már meg is kezdődött - írja a Népszava a gellérthegyi siklóról. A tervezett gellérthegyi sikló tervezési helyszíne teljes egésze tájkép- és természetvédelmi területen található.
Ez része annak a budai látképnek, amelyet az UNESCO 1987-ben a világörökség részévé nyilvánított. Az építéssel összefüggő negatív táji hatások részben a „helyenként kivágásra kerülő faegyedek eltűnéséből”, részben az építendő sikló és állomásai, mint "markáns művi elemek megjelenéséből” erednek - derül ki a sikló idén júniusban elindult környezeti eljárásához készült hatástanulmányban.
A „helyenkénti” fakivágás jelen esetben azt jelenti, hogy a pályavonalon 12 méter szélességben nem lehet fa, az építkezés idején pedig 20 méter szélesen kell kivágni, csonkolni a fák lombkoronáját és eltüntetni a bokrokat. A beruházás miatt összesen 94 darab fát kell kivágni, de ebből a dokumentáció szerint 35 egyébként is rossz állapotban van. Kötelező fapótlás címén 19 fát ültetnének az építés helyszínén, a többit valahol Budán.