A január-augusztusi időszakban 78 649 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben 25 százalékos csökkenés. Az MGE felidézte, hogy áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások következtében 50 százalék feletti volt a visszaesés.
A gépjárműimportőrök egyesülete áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 000 helyett csak 118 000 új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén.
A kishaszonjárműveknél nem 26 000, hanem 22 000, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak. Erre is akkor, ha a járvány miatt nem lesznek további negatív gazdasági hatások ebben az évben.
Augusztusban 1637 új kis haszonjárművet helyeztek forgalomba, 38 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, az év első nyolc hónapjában pedig 13 399-et, ami 25 százalékos csökkenés éves összevetésben.
A forgalomba helyezett nagy haszonjárművek száma 219 volt augusztusban, ami 16 százalékos csökkenés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A január-augusztusban forgalomba helyezett 1970 nagy haszonjármű 50 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.
Az autóbuszok értékesítése kissé az előrejelzés felett van; augusztusban 66 új buszt helyeztek forgalomba, 371 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, az év első nyolc hónapjában pedig 432 buszt, ez 19 százalékos növekedés éves összevetésben.
Az augusztusban forgalomba helyezett 418 motorkerékpár 13 százalékkal meghaladta a tavaly augusztusit, az év eddig eltelt időszakában pedig 3236 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 1 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.
Az egyesület közleményében felhívta a figyelmet arra is, hogy a használtautó-behozatal hosszú idő után először alatta maradt az új autókénak augusztusban. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást - hangsúlyozta az MGE.