Az, hogy a nyár beköszöntével óriásdugók alakulnak ki az M7-esen, nem újdonság. Péntekenként délután és szombat reggel a Balaton irányába, vasárnap pedig visszafelé, egészen Székesfehérvárig, ahol már háromsávosra vált a pálya. Ez a menetrend jó ideje, és nagyon úgy tűnik, hogy ez még jó ideig így is marad, hiszen lekerült a napirendről a sztráda sávbővítése. 

Márciusban röppent fel a hír, hogy egészen a Balatonig bővítenék kétszer három sávosra az M7-es autópályát: a sztráda jobb oldali (tehát a Balaton felé vezető) oldala az M0-ás és a balatonvilágosi csomópont között teljes hosszban bővülne, a bal oldalon pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között építenék három sávosra az autópályát – innen Budapest felé pedig már kész a három sáv.

Konkrét időpontot akkor sem tudtak mondani, ám május óta gyakorlatilag borítékolható, hogy erre a beruházásra is még hosszú éveket kell várni. 

Kiderült, milyen gigaberuházást engedett el a kormány az őrült spórolásban

Semmi sem marad el, minden megépül, csak egy kicsit később: már látszik, hogy milyen autópálya-beruházásokat ütemeznek át a kormány döntése nyomán. Bővebben>>>

Ami viszont nyilván nem jött jókor, az a nyárra (is) ütemezett sztrádafelújítás – ami épp a Balatont érinti.

Vasárnap este bizonyára ott is mérgelődhettek az autósok, ahol eddig a 130 km/órára beállított tempomat és a viszonylag gyér forgalom volt a jellemző.

Budapest felé gyakorlatilag már a Balatonföldvár magasságában beállt a Horvátországból hazatérő lengyel és szlovák nyaralókkal, valamint a román és moldáv autónepperekkel kibővülő forgalom. És még csak a szezon eleje van. Az ok pedig nem más, mint a Budapestre tartó irány egy sávosra szűkítése. 

Nincs még vége, sőt...

Az persze leginkább csak a külső sávot használók érzik, hogy olyan rossz állapotban van a Balatonnál az M7-es sztráda, hogy több helyen a teljes pályaszerkezetet cserélni kell. Ez az oka tehát, hogy megindultak a szintrehozási munkálatok – tudta meg a VG.hu az autópályakezelő kommunikációs ingatgatójától.

Áprilisban kezdődött el Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítási programja. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csak az idén 297 kilométeren végez szintrehozási munkálatokat, többek között az M1-es, az M3-as, az M4-es, az M7-es és az M8-as sztrádán. Novemberig folyamatosan dolgoznak a társaság munkatársai, ami elsősorban nappali munkavégzést jelent, augusztusban viszont az M1-esen éjszaka is lesz aszfaltozás a torlódás megelőzése érdekében.

A munkák összértéke országosan több tíz milliárd forintra rúg, de pontos összeget azért nem tudnak mondani, mert nagyon sok helyen, ahol felmarják a felső kopóréteget, csak a marás után derül ki, hogy a mélyebb szerkezeti részekhez is hozzá kell-e nyúlni.

Szimicsku László szerint az M7-esen lesznek olyan szakaszok (Balatonboglár–Fonyód, Balatonszentgyörgy–Sávoly), ahol

az előzetes vizsgálatok (fúrásos mintavételezés) alapján az útburkolat rohamos állagromlása miatt a teljes pályaszerkezetet kell cserélni.

Emellett az elválasztósávban lévő korlátrendszer és a sövény helyett az autópálya-bővítések után betonelemeket helyeznek ki, ami nemcsak balesetvédelmi, hanem üzemeltetési szempontból is praktikusabb lesz.

Lesz ötezerért egynapos matrica, pedig az autósok többsége szerint a háromnapos lenne ideális

Az egynapos matrica bevezetésének tényét és az úthasználók véleményét, igényeit is megvizsgálta az autopalyamatrica.hu. Egy nem reprezentatív, több mint 5000 felhasználó válaszaiból készült felmérésből kiderült, hogy az autópálya-használók 98 százalékának igénye lenne az egynapos matricára, ám ez sok mindentől függ. Lázár János minisztériuma el is árulta, hogy valóban várható a jövő évi 1 napos matrica, azonban a kormánynak döntenie kell még a részletekről. Bővebben>>>