Az, hogy a nyár beköszöntével óriásdugók alakulnak ki az M7-esen, nem újdonság. Péntekenként délután és szombat reggel a Balaton irányába, vasárnap pedig visszafelé, egészen Székesfehérvárig, ahol már háromsávosra vált a pálya. Ez a menetrend jó ideje, és nagyon úgy tűnik, hogy ez még jó ideig így is marad, hiszen lekerült a napirendről a sztráda sávbővítése.
Márciusban röppent fel a hír, hogy egészen a Balatonig bővítenék kétszer három sávosra az M7-es autópályát: a sztráda jobb oldali (tehát a Balaton felé vezető) oldala az M0-ás és a balatonvilágosi csomópont között teljes hosszban bővülne, a bal oldalon pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között építenék három sávosra az autópályát – innen Budapest felé pedig már kész a három sáv.
Konkrét időpontot akkor sem tudtak mondani, ám május óta gyakorlatilag borítékolható, hogy erre a beruházásra is még hosszú éveket kell várni.
Kiderült, milyen gigaberuházást engedett el a kormány az őrült spórolásban
Semmi sem marad el, minden megépül, csak egy kicsit később: már látszik, hogy milyen autópálya-beruházásokat ütemeznek át a kormány döntése nyomán. Bővebben>>>Ami viszont nyilván nem jött jókor, az a nyárra (is) ütemezett sztrádafelújítás – ami épp a Balatont érinti.
Vasárnap este bizonyára ott is mérgelődhettek az autósok, ahol eddig a 130 km/órára beállított tempomat és a viszonylag gyér forgalom volt a jellemző.
Budapest felé gyakorlatilag már a Balatonföldvár magasságában beállt a Horvátországból hazatérő lengyel és szlovák nyaralókkal, valamint a román és moldáv autónepperekkel kibővülő forgalom. És még csak a szezon eleje van. Az ok pedig nem más, mint a Budapestre tartó irány egy sávosra szűkítése.
Nincs még vége, sőt...
Az persze leginkább csak a külső sávot használók érzik, hogy olyan rossz állapotban van a Balatonnál az M7-es sztráda, hogy több helyen a teljes pályaszerkezetet cserélni kell. Ez az oka tehát, hogy megindultak a szintrehozási munkálatok – tudta meg a VG.hu az autópályakezelő kommunikációs ingatgatójától.
A munkák összértéke országosan több tíz milliárd forintra rúg, de pontos összeget azért nem tudnak mondani, mert nagyon sok helyen, ahol felmarják a felső kopóréteget, csak a marás után derül ki, hogy a mélyebb szerkezeti részekhez is hozzá kell-e nyúlni.
Szimicsku László szerint az M7-esen lesznek olyan szakaszok (Balatonboglár–Fonyód, Balatonszentgyörgy–Sávoly), ahol
az előzetes vizsgálatok (fúrásos mintavételezés) alapján az útburkolat rohamos állagromlása miatt a teljes pályaszerkezetet kell cserélni.
Emellett az elválasztósávban lévő korlátrendszer és a sövény helyett az autópálya-bővítések után betonelemeket helyeznek ki, ami nemcsak balesetvédelmi, hanem üzemeltetési szempontból is praktikusabb lesz.