Az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózattal (Consumer Protection Cooperation Network; CPC) folytatott párbeszéd hatására a Google vállalta, hogy egyes platformjain a jövőben egyértelműbb tájékoztatást fog nyújtani a felhasználók számára.
A változások azt célozzák, hogy a fogyasztók több információra alapuló, tudatosabb döntéseket hozhassanak, amikor igénybe vesznek valamilyen szolgáltatást.
Az egyeztetéseket követően a Google vállalta, hogy a megrendeléseknél korlátozza az árakra és az elállásra vonatkozó egyoldalú változtatási lehetőségeit, valamint létrehoz egy e-mail címet, amelyen a fogyasztóvédelmi hatóságok jelezhetik a jogsértő tartalmakat és kérhetik azok gyors ügyintézését.
A Google Flights és a Google Hotels felületei miatt a cég csatlakozott a többi nagy szálláshely-platform átláthatóságot szolgáló kötelezettségvállalásaihoz.
A felületek emellett egyértelműsítik, hogy a felhasználók kivel szerződnek, árengedmény esetén mekkora volt az eredeti ár, illetve ellenőrzöttek-e a szolgáltatásokról olvasható fogyasztói vélemények.
A Google Store és a Google Play Store a szerződéskötés előtt világos tájékoztatást ad majd a szállítási költségekről, az elállási jogról, a javítási-és cserelehetőségekről, valamint az eladóval kapcsolatos információkról és kapcsolatfelvételi lehetőségekről.
A Google Play Store feltünteti, hogy a felhasználók miként válthatnak az országonként eltérő verziók között, a cég pedig tájékoztatja a fejlesztőket a geo-blocking-tilalmakról – vagyis alkalmazásaik EU-szerte egységes elérhetőségének kötelezettségéről, illetve a fizetési módok megkülönböztetés-mentességéről.
Néhány évvel ezelőtt a magyar versenyhatóság szintén a fogyasztók jogszerű tájékoztatásának érdekében írt elő kötelezettségeket a Google számára az Allo chatkliens ügyében, amelynek hatására a kaliforniai cég világszerte 44 nyelven pontosította kommunikációját.
A GVH jelenleg erőfölénnyel való visszaélés gyanújával folytat vizsgálatot annak feltárására, hogy a Google keresőjében dalcímekre megjelenő, úgynevezett dalszövegkártya alkalmazásával az óriáscég versenyjogot sértő módon részesíti-e előnyben saját szolgáltatását.