Jelentős forgalom növekedéssel zárták a tavalyi évet a hazai gyorsétterem piac domináns szereplői. A három legnagyobb vállalat a következő eredményeket érte el 2023-ban:

  • Progress Étteremhálózat Kft. 91 milliárdos forgalmat és 6,2 milliárdos profitot
  • Armest Kft. 66 milliárdos forgalmat és 4,5 milliárdos profitot
  • Fusion Zrt. 56 milliárdos forgalmat és 4,5 milliárdos profitot

Élen továbbra is McDonald's 

Továbbra is a McDonald’s mögött álló Progress Étteremhálózat Kft. vezeti a hazai piacot:

a vállalat 91 milliárdos forgalmat ért el 2023-ban. A cég növekvő pályán áll, 2022-ben is rekorddal 73,6 milliárd forintos forgalommal zárt. 

Ezt tudták most 24 százalékkal (több mint 17 milliárd forinttal) növelni. Ebből a forgalomból az egy évvel korábbi 8,6 milliárd után 2023-ban már 9,9 milliárd forint jött franchise-díjból, a többi a saját éttermek bevétele – írja a Forbes.

A profit is emelkedett, 5,6 milliárdról 6,2 milliárdra, ami 11 százalékos éves növekedést jelent.

Egyre komolyabb kihívó a Fusion

A Burger King éttermei mögött a Fusion Zrt. és annak amerikai tulajdonú anyacége, a The Fusion Group Zrt. áll.

Hazánk második legnagyobb burgerezője 56 milliárd forintos forgalommal zárt 2023-ban. Ez 39 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 40 milliárd forintos összegnél.

2022-ben mindössze 54 százalékát érte el a cég a McDonald’s-hálózat árbevételének, addig tavaly ár 61,5 százalékát, ami 7,5 százalékpontos közeledést jelent.

A Burger King profitja a megelőző évi 2,9 milliárd forintról 2023-ban 4,5 milliárd forint fölé emelkedett. Ezen a területen még szorosabb a verseny 6,2 milliárddal záró McDonald's-al. 

Befutott az olasz projekt 

A Fusion idei növekedésébe számottevő szerepet játszott a szintén a Zrt. alá tartozó, 2015-ben induló olasz gyorsétteremet üzemeltető Bellozzo Kft. Eddig egyetlen egy évben volt nyereséges – 21-ben – a vállalat, a többi évben súlyos mínuszokkal kellett a cégvezetésnek számolnia.

Ennek ellenére a gyorsétteremlánc az elmúlt 3 évben (évi 64 százalékkal) közel 4 és félszeresére nőtt, megközelítve a 8 milliárdos forgalmat.  

Ez a forgalom idén – 9 éves mínusz után – már 400 milliós adózás utáni eredményt is jelentett a cégnek.

Az AmRest

A magyar gyorsétterempiac másik fontos kihívója a KFC (Kentucky Fried Chicken) mögött álló AmRest. A spanyol tőzsdén jegyzett cég Európa-szerte üzemeltet gyorséttermeket és kávézókat, itthon 96 KFC-vel, 38 Starbucks-szal és 24 PizzaHut-tal vannak jelen.

Az AmRest Kft 65 milliárddal zárta a 2023-as évet, 27 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi 52 milliárdos árbevételüket .

A cég egy évvel alatt majdnem megduplázta az adózás utáni eredményét: a 2,3 milliárdos összeget 4,5 milliárd fölé tudta emelni.