Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója kifejtette, az Európai Unió arra törekszik, hogy gyorsabbá és fenntarthatóbbá tegye a közlekedést, ennek egyik legfontosabb prioritása pedig a gyorsvasúthálózat fejlesztése. Az uniós tervek szerint 2050-re valamennyi tagország fővárosa között meg kell teremteni a gyorsvasúti összeköttetést.
A vasúttársaság vezetője szerint a gyorsvasút már ma is a legversenyképesebb közlekedési formának számít 1000-1500 kilométeres távolságon belül.
Homolya Róbert beszélt arról is, hogy a magyar vasút versenyképességét szintén a sebesség és a megbízhatóság fokozásával kell növelni. A szerelvények ma mindössze 82 kilométeren haladhatnak óránként 160 kilométeres sebességgel a 7700 kilométeres magyarországi vasúthálózaton - mondta, hozzátéve ugyanakkor, a Budapest-Esztergom vonal felújításának eredményeként 53 százalékkal emelkedő utasforgalom is azt mutatja, hogy érdemes vasúti fejlesztésekre költeni.
Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója elmondta, 2025-re Magyarországon napi 30 ezer drónrepülésre lehet számítani, ami rendkívül magas szám azt figyelembe véve, hogy jelenleg Európában napi 27 ezer hagyományos repülés történik. A drónok felhasználása számtalan területen bővül majd a következő időszakban, így például a mezőgazdaságban, a szállítmányozásban, a médiában és a szórakoztatóiparban, valamint a telekommunikációban és az iparban.
Tenni kellene a légiforgalom bővülése ellen
A HungaroControl vezetője megjegyezte, ma a drónok száma még nem jelent problémát a légi irányításnak, a hagyományos repülők azonban rendkívül túlzsúfoltan közlekednek Európában. Sajnálatosnak nevezte, hogy az Európai Bizottság (EB) nem hajlandó felismerni, hogy a légi közlekedés az egyik legkörnyezetszennyezőbb utazási forma, ezért nem tesz semmit, hogy megakadályozza a légiforgalom bővülését.
Szepessy Kornél úgy fogalmazott, az olcsó repülőjegyek felelőtlen utazásokra csábítanak, amelyek rendkívüli környezetterhelést jelentenek, reményei szerint pedig ezt hamarosan az EB is felismeri.
Robbanásszerűen terjed az elektromobilitás
Alkér Zoltán, a Nemzeti Közművek Zrt. (NKM) infrastruktúráért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, az elektromos mobilitás robbanásszerűen, a vártnál nagyobb mértékben terjed, Magyarországon például évente megduplázódik az elektromos járművek száma.
A további fejlődés érdekében arra van szükség, hogy az elektromos meghajtású autók töltése olcsó és kényelmes legyen - vélte. Emellett az otthoni és a nyilvános töltésnek ki kell tudnia egészítenie egymást, az ideális állapot ugyanis az, ha az emberek az alacsonyabb energiafelhasználású időszakban, vagyis esténként otthon, míg napközben lehetőség szerint a napenergiát felhasználva töltsék járműveiket.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Egy papír hiánya elég lehet, hogy mindent bukjunk: súlyos tévedésben él sok vásárló
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg