A dunai hajózásban részt vevőknek a Navinfo Rádió szolgáltatja a hajózáshoz szükséges pontos információkat, illetve három rádiócsatornán az egymás közötti kommunikációt - írta a Hableány májusi katasztrófájáról szóló újabb információt ismertető cikkében a Magyar Nemzet.
A 10-es csatorna a hajó-hajó közötti forgalmazást biztosítja, ezen keresztül zajlott a katasztrófa során vízbe esettek mentéséről a kommunikáció. A 16-os csatorna a vészhelyzeti kommunikációnak van fenntartva, a 22-es csatorna pedig a hajó és a "part" - például a Navinfo diszpécserszolgálata - közötti kommunikációt biztosítja.
A katasztrófa idején szolgálatban lévő diszpécser tanúvallomásában azt mondta: a balesetről nem azonnal értesült, csak percekkel később jelentkezett a balesetet okozó Viking Sigyn kapitánya a 22-es csatornán, azaz nem a vészhelyzeti vonalon. A diszpécser nem értette, mit mond a kapitány, mert egyszerre beszélt oroszul, németül, angolul, csak a diszpécser visszakérdezésére nyögte ki, hogy "havária".
Az előírások szerint minden húsz méternél hosszabb vagy 12 személynél több főt szállító vízi járművet fel kell szerelni rádióval, valamint AIS-transponderrel. Ez utóbbi GPS-alapon működő rádiójelet adó-vevő készülék, és látható rajta a hajó pozíciója, iránya, sebessége az összes hajó és a Navinfo számára. A diszpécserek ezt a rendszert játszották vissza, és megállapították: a Viking Sigyn és a Hableány összeütközött.
A Hableány a térképen inaktívvá vált, az általa sugárzott AIS-jelek megszűntek - ekkorra már a Duna mélyén volt. Ugyanígy vették észre, hogy a Hableány és a Sigyn útvonala találkozott a Margit híd alatt.