Kurbély András 27 éve hajózik már, jelenleg egy nagy, 135 méteres szállodahajón dolgozik fedélzetmesterként, éppen olyanon, ami a hírek szerint most összeütközött a Hableánnyal.
Az ekkora hajókkal általában nagyobb túrákat szoktak szervezni a társaságok, esti sétákat - így hívják a városnéző sétahajókázós túrákat - viszont csak Budapesten szoktak csinálni velük, elsősorban azért, mert a Duna-menti városok közül a magyar fővárosban van a legtöbb látványosság a folyó két partján - olvasható a portálon.
Az esti sétáhajókázásokat az a cég kezdte el csinálni, ahol Kurbély is dolgozik, de ezt hamar átvette a többi nagy társaság is, ez pedig oda vezetett, hogy mostanra esténként a rengeteg kisebb hajó mellett sok nagy hajó is hajózik a Dunán a városban. Elmondása szerint gyakran beszélgettek arról a szakmabeli ismerőseivel, hogy ez éppen emiatt nagyon veszélyes gyakorlat, és csak addig fog működni, amíg nem történik tragédia, ez pedig most be is következett.
Saját tapasztalatai alapján egyébként a kisebb hajóknál az is probléma lehet, hogy a személyzet pár éve lehet, hogy még teljesen más munkakörben dolgozott. Fedélzetmesterként többször tapasztalta is a rutintalanságot: a nagyobb hajó mögött haladó kisebb hajókat sokszor el sem lehet érni, ha pedig megérzik, hogy rizikós a helyzet - például mikor a nagy hajó manőverezni kezd -, akkor nem megfelelően reagálnak, de arra is volt már példa, hogy hiába jelzi a hajókon este villogó lámpa, hogy a jobb oldalról lehet megkerülni őket, volt már olyan tapasztalat, hogy a sétahajó-kapitány nem volt tisztában az éjszakai nautikai fényjelzéssel, így a veszélyes helyzetet a kabinos hajó kapitánya oldotta meg.
Egy ismerőse korábban írt is már levelet a hajózási hatóságnak, amelyben szakmai érvekkel alátámasztva fejtette ki, hogy jó lenne betiltani az esti sétázást, hogy elkerüljék a baleseteket, de ez nem történt meg.