A hét féléves Professional pilot képzést elsősorban külföldi diákoknak hirdeti meg az egyetem műszaki kara és a Pharma Flight, mint az intézmény repülőmérnöki kihelyezett tanszéke.
A nemzetközi szintű repülőmérnöki képzéssel a cél, hogy biztosítsák a pilótautánpótlást egyetemi rendszerben végzett kadétokka - mondta Farkas András, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) légügyi hivatalának vezetője.
Husi Géza, a műszaki kar oktatási dékánhelyettese szerint a Magyar Akkreditációs Bizottság várhatóan egy hónapon belül dönt a szak indításáról, de addig sem tétlenkednek: megkezdték a képzők képzését, mivel a műszaki kar oktatóinak speciális feltételekhez kell igazítaniuk az elméleti tárgyakat.
A képzésen résztvevő egyetemi oktatók az elméleti előadások mellett megismerkedhetnek a Pharma Flight nyújtotta gyakorlati lehetőségekkel is: a cégnek a debreceni repülőtér közelében lévő telephelyén jelenleg egy Boeing és egy Airbus szimulátoron lehet elsajátítani a repülőgépek vezetését.
Mindkét eszköz alkalmas a fel- és leszállási manőverek gyakorlására, a különböző vészhelyzeti eljárások megismerésére, legyen szó szélről, ködről, éjszakai repülésről, akár madárral való ütközésről, vagy a gép sérüléséről. Ez a szimulátor - a világon egyedüliként - arra is alkalmas, hogy oxigénhiányos állapotot idézzen elő a pilótafülkében, felkészítve ezzel a vezetőt a leglehetetlenebb helyzetre is.
Az egyetem nemzetközi ügynökhálózata több mint ötven országgal tart kapcsolatot, és a Professional pilot képzésre borsos ára - a hét félévre 120 ezer dollár - ellenére máris nagy az érdeklődés.