A Magánorvosok Országos Szövetségével karöltve indított MOK akcióra azért volt szükség, mert az egészségügyi rendszer elhúzódó gondjai, az egyre nehezebb hozzáférés, a várólisták és a hálapénz miatt érzékelhetően nő a magán egészségügyi szolgáltatók iránti igény. Ugyanakkor a magánszektorban a szolgáltatások hirdetési akciói már jobbára csak az árversenyre koncentrálnak, s a betegek tudatlanságát és tájékozatlanságát kihasználva méltatlan, sokszor valótlanságokon alapuló, a jó ízlést semmibe vevő módon reklámoznak - fogalmazott Éger.
Mint fogalmazott, egyre több panasz érkezik az orvosoktól a kamarához az etikátlan reklámokkal kapcsolatban, mivel úgy vélik, e hirdetések rombolják az orvoskar hitelét és veszélyeztetik a betegek biztonságát. A MOK elnöke megjegyezte, korábban a kamarai etikai kódex szigorúan szabályozta az orvosi hirdetéseket, de a versenyszabályok változása felülírta ezt a szabályozást.
Az elfogadható, hogy a gyógyítást mint szolgáltatást reklámozzák, az azonban már nem, hogy egyes egészségügyi magánszolgáltatók egymásra licitálnak, áraikat összevetve hirdetnek - hangsúlyozta Éger István, hozzátéve, hogy a legfőbb problémának a kuponos akciók keretében hirdetett gyógyító szolgáltatásokat tartják, az ezekben meghirdetett árak ugyanis még az alapanyag árát sem fedezik.
Kovács János, a Magánorvosok Országos Szövetségének elnöke hozzátette, nem a tisztességes verseny korlátozása a céljuk, de azt el akarják érni, hogy ne csak az ügyesebb marketing alapján kelljen a betegnek döntést hozni. Ne legyen megengedett a csak az árakról szóló kommunikáció, ne lehessen árengedménnyel kecsegtető reklámokat adni.