Gyakran mondják, hogy egy autó már akkor veszíteni kezd az értékéből, amikor elhagyja a telephelyet. Az autóiparban pedig mindenki nagy figyelemmel kíséri ezt a bizonyos értékcsökkenést – írja a CNBC.
A Covid-19 járvány mint annyi mindent, a feje tetejére állította a használt autók piacát is, leginkább azzal, hogy az ellátási láncok korlátozottsága miatt jóval kevesebb autó került a kereskedésekbe, mint békeidőben.
„A használt járművek árai körülbelül két éven át valóban emelkedtek" – mondta Alex Yurchenko, a Black Book és a Motor vezető adattudósának vezetője.
Az eredmény: az autók három év elteltével körülbelül 10 százalékkal többet tartanak meg az értékükből, mint a járvány idején. Az iparági elemzők szerint ez valószínűleg így is marad.
Az amerikai autók átlagéletkora az utakon 2021-ben 12 év volt.
Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?
Az előrejelzések szerint a következő öt-tíz évben alapvetően a kínaiak diktálhatják a tempót az iparágban, amelyben jelentős szerephez jut Magyarország is. Bővebben --->Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Jogellenes végrehajtások országszerte? A DK szerint elszabadultak a bankok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Kiderült a nagy kávé titok
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak