Gyakran mondják, hogy egy autó már akkor veszíteni kezd az értékéből, amikor elhagyja a telephelyet. Az autóiparban pedig mindenki nagy figyelemmel kíséri ezt a bizonyos értékcsökkenést – írja a CNBC.
A Covid-19 járvány mint annyi mindent, a feje tetejére állította a használt autók piacát is, leginkább azzal, hogy az ellátási láncok korlátozottsága miatt jóval kevesebb autó került a kereskedésekbe, mint békeidőben.
„A használt járművek árai körülbelül két éven át valóban emelkedtek" – mondta Alex Yurchenko, a Black Book és a Motor vezető adattudósának vezetője.
Az eredmény: az autók három év elteltével körülbelül 10 százalékkal többet tartanak meg az értékükből, mint a járvány idején. Az iparági elemzők szerint ez valószínűleg így is marad.
Az amerikai autók átlagéletkora az utakon 2021-ben 12 év volt.
Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?
Az előrejelzések szerint a következő öt-tíz évben alapvetően a kínaiak diktálhatják a tempót az iparágban, amelyben jelentős szerephez jut Magyarország is. Bővebben --->Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Felborogatják az amerikai termékeket a boltokban, durvul az európai bojkottmozgalom

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Magyarországon bujkáló ismerős arc tűnik fel a MNB-s kavarásban

Elképesztő újítást vetett be a Windows: szó szerint elképesztő

Intelligens óriáskukákkal ajándékozza meg a magyarokat a MOHU

Megszűnnek a csekkek és utalványok, minden kifizetés elektronikus lesz

Szlovákia lezárja a határát, ahol pedig nem, ott fertőtlenít
Kína rettenetes új fegyvere átírhatja a partraszállás szabályait
