A portál szerint a forgalom növekedését segítette, hogy az újautó-piacon kialakult ellátási problémák a kereslet egy részét a használt autók piacára terelték.
Hozzátették ugyanakkor, hogy hosszabb távon a hazai személygépkocsi-állomány folyamatos bővülése önmagában is élénkíti a használtautó-piacot. Míg 2012-ben a forgalomban lévő személygépkocsik száma nem érte el a 3 milliót, 2022 végére már meghaladta a 4,1 milliót – jelezték.
A belföldi használtautó-piacon tavaly is hat márka autói biztosították a teljes forgalom felét: az első helyen az Opel áll, majd a Volkswagen, a Suzuki, a Ford, a BMW és a Renault következik.
A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ami a használtautó-piacon gazdát cserélő járművek összetételében is megmutatkozik, tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.
A JóAutók.hu várakozása szerint az idei első fél évben fokozatosan normalizálódik az újautópiac, a vásárlók újra nagyobb készletekkel és rövidebb várólistákkal találkozhatnak majd. Ez a lecserélt autók révén élénkíteni fogja a használtautó-piacot. Emellett a használtautó-import is újra felfelé mozdulhat a tavalyi mélypontjáról. Mindezek hatására a JóAutók.hu további bővülésre számít a belföldi használt autók piacán, 2023-ban is van esélye az újabb csúcsdöntésnek – írták.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!