A hajó 1,3 millió liter - több mint ezer tonna - gázolajat szállított a Lukoil dunaföldvári fogadó állomására Ploiesti-ből, amikor pénteken a Dunában megfeneklett. A kikötőben az OKF végzi az üzemanyag átfejtését a Lukoil tartályaiba - mondta a főfelügyelő, hozzátéve: környezetszennyezés eddig nem történt. Ugyanakkor fennáll a veszélye annak, hogy a hajótest nem bírja a terhelést, és kettétörik; amennyiben megroppanna a hajó gerince, jelentős környezeti kár keletkezne - tette hozzá Kossa György.

Vasárnapra virradó éjszaka hat hajó, köztük egy tolóhajó segítségével stabilizálták a megfeneklett tankert, a mentésben közel ötvenen vettek részt. Kossa György azt mondta: reményei szerint vasárnap estére befejeződik a gázolaj átszivattyúzása.

Tájékoztatása szerint a hajó személyzete a történtekről nem tett bejelentést, az esetet szombaton a Lukoil hozta a hatóságok tudomására. A szerb hajó legénysége alapvető hibákat követett el a kikötésnél, és abban is hibázott, hogy a rendkívül alacsony dunai vízállásnál teljes rakománnyal közlekedtek a 110 méter hosszú, 1962-ben gyártott tartályhajóval - tette hozzá Kossa. Miel a vizsgálatok több szabálytalanságra is fényt derítettek, OKF büntetőeljárást kezdeményezett a hajó kapitánya és személyzete ellen a vízi közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt.

Szombaton a kora esti órákban jelezte a vízirendőrség, hogy több mint ezer tonna üzemanyagot szállító tankhajó zátonyra futott - közölte korábban Petróczi Tímea, az OKF szóvivője.