A cégnek a benzinpiacon 23 százalékos, a dízelpiacon pedig 20 százalékos a részesedése - mondta el Erényi Balázs, a zrt. elnöke kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A visszaesés gyakorlatilag a 2008-as válság kitörése óta tart - tette hozzá. Az embereknek egyre inkább elfogy a pénze, amit az is mutat, hogy az adott hónap második felében, de különösen a végén nagyon megszaporodnak a kutaknál az ezerforintos üzemanyag vásárlások. Az autósok inkább többször vesznek benzint, de mindig kis összegért, aminek vélhetően pszichológiai oka van.

A helyzet csak a hónap elején, a fizetések átutalása után változik, ekkor ugyanis gyakoribb, hogy teletöltik a tankot a vevők.

A magyar üzemanyagpiac nehéz helyzetét mutatja, hogy a júliusi adatok szerint benzin kereslete 12 százalékkal, míg a gázolajé 5 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.

Erényi Balázs elmondta: a tapasztalatok szerint az autósok néhány forintos árelőnyért is másik kutat választanak, ezért a Shell nagyon bízik két új üzemanyagában, a FuelSave Euro 95-ös benzinben és ennek dízel változatában, amelyek tankonként 1 liter megtakarítást is lehetővé tesznek.

Az eseményen ismertettek egy kutatást is, amely szerint a magyarok 60 százaléka a nehezebb gazdasági körülmények miatt kevesebbet autózik, mint korábban. Negyven százalékuk nem, de a megkérdezettek 80 százaléka ellenőrzi, mennyit fogyaszt járműve. Hatvan százalékuk tesz is azért, hogy ugyanannyi üzemanyaggal többet közlekedhessen, például karbantartja a motort, nem járatja feleslegesen, nem gyorsít és nem fékez hirtelen, megfelelő nyomást tart a kerekekben, s nem szállít feleslegesen nagy súlyt.

A kutatás szerint a megkérdezettek több mint 70 százaléka örül az új spórolási tanácsoknak, 61 százalékuk pedig szívesen venne olyan üzemanyagot, amiből kevesebb kell ugyanannyi kilométer megtételéhez.

A Shell 243 kutat üzemeltet Magyarországon, s ezzel a második a piacon.

A társaság világszerte 43 ezer töltőállomással rendelkezik 79 országban, s tavaly 145 milliárd liter üzemanyagot adott el.