Az életpályamodellel kapcsolatban sokan a fizetésemelésre gondolnak, de ez csak az egyik eleme a kialakítandó rendszernek - fogalmazott Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár szerdán, Budapesten az Oktatási Hivatal Életpályautak című konferenciáját megelőzően tartott sajtótájékoztatón. Ugyanakkor ez is fontos eszköze az életpályamodell bevezetésének, ugyanis az "a régi feltételek között nem képzelhető el" - közölte. A béremelés lehetőségéről Hoffmann Rózsa azt mondta: az küszöbön áll, "soha ilyen közel nem voltunk hozzá, mint most". Az MTI által idézett szavai szerint olyan rendszert dolgoznak ki, amilyenhez hasonló még nem volt a magyar neveléstörténetben. Gyakornoki, valamint pedagógus 1, 2 és 3 kategóriát alakítanak ki, ezek között minősítő vizsgákkal lehet feljebb jutni - fejtette ki. A legfelső szintet a mestertanár-kutatótanár kategória jelenti, ide azok juthatnak fel, akik képesek "a tudományok művelésére", miközben tanítanak is - magyarázta.
Kerekes Balázs, az Oktatási Hivatal projektigazgatóságának vezetője kiemelte, a hivatal az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel, valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel együttműködve dolgozik az életpályamodell kialakításán, munkájukhoz kutatásokat és nemzetközi példákat is felhasználnak. A pedagógus-továbbképzéssel is foglalkoznak, hiszen fontos cél, hogy szoros kapcsolat legyen a pedagógusok alap- és továbbképzése között - tette hozzá.
Hoffmann Rózsa kérdésre válaszolva közölte: a köznevelési és a felsőoktatási államtitkárság munkatársai szerda reggel fél 9-re várták találkozóra a Hallgatói Hálózat tagjait, ők azonban nem jelentek meg ebben az időpontban.
Az Új Széchenyi Terv A pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt projektjének rendezvényén a pedagógusok és az oktatási szakértők beszámolót hallhatnak a projektről, valamint a pedagógus-életpályamodellel kapcsolatos feladatokról.