A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-európai lista élmezőnyébe került.
A régiós verseny eredménye 2013-ben tíz országban több mint 430 szervezet 360 ezer munkavállalójának véleménye alapján alakult ki. A 250-1000 fő közötti foglalkoztatók kategóriájában a lengyel Link 4 lett az első helyezett, míg az ezer fő felett nagyvállalatok között a balti AB Lietuvos draudimas lett a régió legjobb munkahelye a tanácsadó cég szerint.
Helyezés | 50-250 fős | 250-1000 fő | 1000 fő felett |
1. | Janssen Cilag Kft. (Magyarország, 74) | Link 4 (Lengyelország, 556) | AB Lietuvos draudimas (Baltikum, 1156) |
2. | Roche Baltics (Baltikum, 73) | Cisco (Oroszország, 379) | Gaz System (Lengyelország, 2299) |
3. | ABBVIE s.r.o. (Csehország, 53) | Intel Technology Poland (Lengyelország, 919) | Johnson&Johnson (Oroszország, 1613) |
4. | Debreceni Hőszolgáltató Zrt. (Magyarország, 85) | Ritz Carlton (Törökország, 275) | Yandex (Oroszország, 3377) |
5. | AbbVie s. r. o. (Szlovákia, 50) | Telerik (Bulgária, 543) | OBI (Oroszország, 4160) |
Forrás: Aon Hewitt |
A megkérdezett több mint 2,6 ezer felső vezető 69 százaléka úgy tartja, hogy a dolgozói elkötelezettség és motiváció kulcsfontosságú szerepet játszik a következő 3 évben, mint az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató. Az emberközpontúság még mindig kihívás a régióban annak ellenére, hogy ennek a területnek van a legnagyobb pozitív hatása a munkavállalói elkötelezettségre - mondta Edward Stanoch, az Aon Hewitt európai régió vezetője.
2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség. Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.
A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra a következő 2-3 évben. Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan nő az átlagos elkötelezettség - mondta Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője (képünkön).
A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon: 57 százalékuk gondolja úgy, hogy könnyen találna magának új munkát (ez a szám 49 százalék volt 2012-ben). Szintén erősödött a beosztottaik fejlődésével kapcsolatos vezető tudatosság és a napi szintű motiváció.
Másrészt azonban az alkalmazottak kevésbé látják tisztán a felső vezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről. Az elkötelezettség "maradási hajlandóság" alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, azaz a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.