A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-európai lista élmezőnyébe került.

A régiós verseny eredménye 2013-ben tíz országban több mint 430 szervezet 360 ezer munkavállalójának véleménye alapján alakult ki. A 250-1000 fő közötti foglalkoztatók kategóriájában a lengyel Link 4 lett az első helyezett, míg az ezer fő felett nagyvállalatok között a balti AB Lietuvos draudimas lett a régió legjobb munkahelye a tanácsadó cég szerint.

A legjobb munkahelyei a régióban (cégnév, ország/régió, létszám (fő))
Helyezés50-250 fős250-1000 fő1000 fő felett
1.Janssen Cilag Kft. (Magyarország, 74)Link 4 (Lengyelország, 556)AB Lietuvos draudimas (Baltikum, 1156)
2.Roche Baltics (Baltikum, 73)Cisco (Oroszország, 379)Gaz System (Lengyelország, 2299)
3.ABBVIE s.r.o. (Csehország, 53)Intel Technology Poland (Lengyelország, 919)Johnson&Johnson (Oroszország, 1613)
4.Debreceni Hőszolgáltató Zrt. (Magyarország, 85)Ritz Carlton (Törökország, 275)Yandex (Oroszország, 3377)
5.AbbVie s. r. o. (Szlovákia, 50)Telerik (Bulgária, 543)OBI (Oroszország, 4160)
Forrás: Aon Hewitt

A megkérdezett több mint 2,6 ezer felső vezető 69 százaléka úgy tartja, hogy a dolgozói elkötelezettség és motiváció kulcsfontosságú szerepet játszik a következő 3 évben, mint az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató. Az emberközpontúság még mindig kihívás a régióban annak ellenére, hogy ennek a területnek van a legnagyobb pozitív hatása a munkavállalói elkötelezettségre - mondta Edward Stanoch, az Aon Hewitt európai régió vezetője.

2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség. Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.

Forrás: Aon Hewitt
Kép:

A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra a következő 2-3 évben. Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan nő az átlagos elkötelezettség - mondta Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője (képünkön).

A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon: 57 százalékuk gondolja úgy, hogy könnyen találna magának új munkát (ez a szám 49 százalék volt 2012-ben). Szintén erősödött a beosztottaik fejlődésével kapcsolatos vezető tudatosság és a napi szintű motiváció.

Másrészt azonban az alkalmazottak kevésbé látják tisztán a felső vezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről. Az elkötelezettség "maradási hajlandóság" alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, azaz a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.