A számláikat aktívan használó cégek inkább a kedvezőbb tranzakciós díjakat keresik, míg a kisebb árbevételű, kevesebb tranzakciót lebonyolító cégek az ingyenes vagy alacsonyabb havidíjú számlavezetést részesítik előnyben − mondták el a Citibanknál. A többi lapunknak nyilatkozó bank − OTP, K&H, Budapest Bank − szerint ugyanakkor a cégméret is meghatározó: a mikrovállalkozások esetében az ingyenes számlavezetés a húzóerő, míg egy nagyobb vállalkozás esetében a kedvező díjú tranzakció a fontos, hiszen ott már a teljes számlaköltség-optimalizálás a cél, épp ezért a bankok szerint a kis- és középvállalkozásoknál már nem bontják szét a díjakat. A Volksbank szakértői mindezt azzal egészítik ki, hogy megfigyelhető egy olyan törekvés a bankpiacon, amely szerint az aktív bankolást rendkívül kedvező vagy akár nulla forintos számlavezetési díjjal jutalmazzák.
E körben igen sikeres a Raiffeisen Bank azon akciója, amelyben a mikrovállalkozások számára korlátlan díjmentességet kínál a számlához, amennyiben az adott cég eléri az előírt forgalmat.
Kapcsolódó
A többi hitelintézet szerint elsősorban az ügyfél igényein múlik, mire is helyezi a hangsúlyt a számlaszolgáltatások közül. Az Ersténél például a fentiek miatt sikeres a rugalmas, testre szabható Válogatás számlacsomag, amelyben az ügyfelek a valós igényeiknek megfelelően választhatnak a kedvezménycsomagok között − ám a bank által támasztott feltételek mellett. A CIB-nél az ügyfelek választását a honlapon található számlavezetési díjkalkulátor segíti.
Az UniCreditnél a nemrégiben bevezetett Forgalomösztönző Partner Programban a vállalkozás kedvezményt kap egyes, számára természetesen érdemi banki tranzakciók díjaiból, sőt minél nagyobb a forintbankszámlán lebonyolított havi forgalom, annál nagyobb a kedvezmény mértéke − a vállalkozás méretétől függően akár 15−35 százalékos is lehet. Komoly előny, hogy a cégnek akkor sem kell aggódnia, ha valamilyen oknál fogva az egyik hónap nem úgy sikerül, mint a másik, ugyanis ha az adott hónapban nem éri el a kedvezményt biztosító küszöböt az ügyfél, az nem jelenti a programban való részvétel végét.
Persze a számlacsomagok átjárhatósága más szempontból is fontos − valóban lehet egy-egy vállalkozásnak olyan hónapja, amikor előre prognosztizálható, hogy drasztikusan megugranak például az utalások. Ilyenkor jól jöhet, ha az adott időre új csomagot tud választani magának az ügyfél. A bankok döntő részénél nincs semmi akadálya annak, hogy akár havonta váltson számlacsomagot, ám míg ez például az OTP-nél és a Budapest Banknál ingyenes, addig a Citibanknál és az Ersténél a díjcsomag-módosítás adminisztrációs díjjal jár.