Az MTI birtokába jutott, Tarlós István főpolgármester és pénzügyi helyettese, Bagdy Gábor által jegyzett indítvány a várható kockázatok közé sorolja az árfolyamkockázatot és az iparűzési adóbevétel teljesülésének kockázatát, továbbá azt, hogy a közműcégeknél további évközi többletkompenzációs igény jelentkezhet, egyebek mellett a jogszabályokban előírt új feladatok vagy bevételi korlátok miatt. A városvezetés költségnövekedési és elszámolási szempontból is a kockázatok között említi a 4-es metró beruházást, továbbá azt, hogy a BKV Zrt.-nek idén 9,4 milliárd forint értékben kell korábbi adósságait törlesztenie. A kockázatok miatt a tavalyinál magasabb összegű tartalékot képeznek.
A dokumentum szerint ugyanakkor több dolog is javíthatja a fővárosi önkormányzat mozgásterét. A városvezetés várakozásai szerint 4-es metró beruházásnál a 2014-2015-re tervezett 6,4 milliárd forintos kiadás bekerül az államilag finanszírozott tételek közé, a 2-es metró járműállomány cseréje pedig "jó eséllyel" bevonható az Európai Unió által támogatott projektek körébe. Ezzel akár 12-13 milliárd forint is felszabadulhat.

Az előterjesztés pozitív fejleménynek értékeli, hogy a kormány várhatóan központi forrásból finanszírozza a 4-es metró második félévi többletműködési kiadását. Az előterjesztők ugyanakkor nem számolnak a bevételek között azzal, hogy a Fővárosi Vízművek törleszti 7,9 milliárd forintos tartozását.

Az indítvány megjegyzi, hogy az állam február 28-i hatállyal megközelítőleg 100 milliárd forintos adósságállományt vesz át az önkormányzattól. A városvezetők jelezték azt is, hogy a feladatfinanszírozás alapján biztosított állami támogatások a legtöbb esetben nem térnek el jelentősen az előző évi támogatásoktól. Jelentős és pozitív változást a közösségi közlekedés finanszírozásában látnak, e szerint a tavalyi állami büdzsében biztosított 10 milliárd forint és az év közben kapott további 14 milliárd forint már eleve szerepel a költségvetési törvényben, és ez a 24 milliárd forint jelentősen hozzájárul a kötelezően ellátandó feladat stabil biztosításához.

A javaslat a költségvetési bevételeket összesen 244 milliárd 759 millió 527 ezer forintban állapítja meg, a költségvetési kiadásoknál pedig 314 milliárd 421 millió 653 ezer forinttal kalkulál. Mivel törvényben szabályozzák, hogy hiány nem tervezhető, az önkormányzat a bevételi főösszeghez 49 milliárd 662 millió 126 ezer forint maradványt vesz igénybe, illetve megszüntet betétet, továbbá 20 milliárd forint hitelt vesz fel. A 2014-es főösszeg egyébként 17 milliárd 351 millió forinttal kevesebb az előző évinél.

A költségvetési tárgyalás első fordulójában a főösszeget rögzítik a képviselők, valamint döntenek arról, tudomásul veszik-e: a 2015 és 2017 között a főváros saját bevételeinek összege várhatóan 412 milliárd 539 millió forint lesz, az adóssághoz kapcsolódó fizetési kötelezettség pedig 23 millió forint.

A második - várhatóan aznap délutáni - fordulóban a közgyűlés dönthet a 2013-as szabad pénzmaradvány elkülönítéséről, felkérheti a főpolgármestert a 2015 és 2017 közötti időszakra 3 milliárd forintos pályázati önrész szerepeltetésére, továbbá kimondhatja, hogy a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) a 2014-2015-re vonatkozó üzleti tervét, menetrendi javaslatait és közlekedésszervezői forrásigényét a költségvetésre tekintettel kell elkészítenie.