Az adóhatóság és a Magyar Bírósági Végrehajtó Kamara után, a felszámolók is létrehozhatják a maguk elektronikus értékesítési rendszerét (EÉR), áll a kormány honlapján elérhető rendelet-tervezetben. Az EÉR-en értékesíthetőek lennének követelések, ingatlanok, üzletrészek, ingóságok, a felszámolás alatt lévő adósok teljes vagyona vagy telephelyének eszközei. Kis értékű ingóságok (a tervezet "digitális bolhapiacnak" nevezi), tehát 1millió forint alatti készletek is értékesíthetőek, olyanok is, amiknek csekély értékére vagy gyorsan romló jellegére tekintettel a csődtörvény nem teszi kötelezővé a nyilvános árverést vagy pályázatot.

A rendszer létrehozására költségvetési forrás nem áll rendelkezésre, a költségeket a felhasználókra és a licitálókra kirótt rendszer-és tárhelyhasználati, valamint regisztrációs díjak fedeznék, non-profit alapon. A tervezethez fűzött hatásvizsgálati lap megjegyzi: amennyiben a felszámolók egy közös rendszert építenek ki, annak a költségei néhány év alatt megtérülnek. Csak auditált rendszer használható.

A nagy értékű, sok vagyonelemet tartalmazó cégvagyon értékesítése esetén az értékesítési hirdetményben részletes értékesítési tájékoztató (részletes tenderfüzet) is feltöltésre kerülhet az EÉR-ben, amelynek megtekintését és letöltését költségtérítéshez kötheti a felszámoló. A licitálói részvétel azonban nem köthető a részletes tenderfüzet megrendeléséhez.

Az EÉR-t felszámoló gazdasági társaság, vagy ilyen társaságok által alapított szervezet, vagy olyan civil szervezet hozhat létre, amelynek kizárólag felszámoló szervezetek a tagjai. Ez utóbbi - kimondatlanul - a Felszámolók és Vagyonfelügyelők Országos Egyesületét jelenti. Amennyiben egy- vagy több felszámoló hozza létre a rendszert, biztosítaniuk kell azt, hogy ahhoz a többiek is csatlakozhassanak.

Az értékesítők az elektronikus azonosító kártyájukkal lépnének be a rendszerbe, a licitálóknak pedig regisztrálniuk kell magukat. A tervezet a vagyon értékéhez adja meg a licitlépcsőket, amelyet a rendszer automatikusan alkalmaz.A vagyont értékesítő felszámoló a nyertes - legtöbbet ajánló - vevővel köti meg a szerződést. Ha a nyertes - neki felróható okból - visszalép, akkor a sorrendben következő licitálóval kell szerződést kötni, feltéve, hogy az ő ajánlata csak egy licit-lépcsővel van a nyertes alatt.

A rendszer sikeres auditálása után lenne üzembe helyezhető, és az 2012. október 1-jét követően a Cégközlönyben közzétett értékesítési hirdetmények alapján lefolytatott elektronikus értékesítésekre kellene alkalmazni.
.