A magyar intermodális forgalom az elmúlt években lassan, de folyamatosan nő, ugyanakkor ennek több mint 90 százalékát három, teljes kapacitással működő budapesti terminál bonyolítja.
Az M5-ös autópályán, Szeged térségében évente több mint egymillió török, bolgár, román és szerb kamion közlekedik.
A kiskundorozsmai terminál, közel a román és szerb hármashatárhoz, az M5-ös és az M43-as autópályához ideális helyszín arra, hogy ennek a tranzit kamionforgalomnak egy részét vonatra tegyék.
Válságnak ellentmondó mértékben költekezünk, alig marad el a fogyasztás 2019-hez képest
Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem csökken a vásárlási kedv Magyarországon. Az egyik műszaki áruházláncban a vásárlások száma megközelítőleg ugyanannyi, mint az utolsó világgazdasági hatásoktól mentes 2019-es év január-márciusi időszakában. A karácsonyi élénk forgalom után a húsvét mérsékelten, de az év első, tavaszi kuponnapos időszaka jellemzően erősen felpezsdíti a kereskedelmet. Bővebben>>>Szeptemberben indulhat el a PSP Terminal
Az egykori kiskundorozsmai ROLA átrakó területén, 4,8 hektáron létrejövő PSP Terminalon egyszerre 120 félpótkocsit és ugyanennyi TEU konténert (20 lábas szabványkonténer) tudnak majd kezelni szeptembertől.
Naponta három, 19 ikervagonból álló 650 méteres vonatpárt képesek kiszolgálni, amelyek szerelvényenként 38 félpótkocsit vagy 38 negyven lábas konténert szállíthatnak.
Ezzel a kapacitással a terminál éves szinten mintegy 60 ezer kamionnal csökkentheti az M5-ös és M1-es autópályák kamionforgalmát.
A létesítmény működését saját fejlesztésű terminál operációs rendszer segíti, daruzható és nem daruzható félpótkocsikat, csereszekrényeket, valamint konténereket tudnak majd vasútra átrakni.
A rakodóvágányt az uniós irányelvekkel összhangban villanymozdonnyal, szén-dioxid kibocsátás nélkül szolgálják ki.
Intermodális csomópont Nyugat-Európa és a Balkán között
A PSP Terminal az ügyféligények alapján rendszeres vonatokat indít, amelyekkel 1200-1400 kilométeres távolságra lévő vasúti terminálok, tengeri kikötők válnak elérhetővé.
Közvetlenül a Luxemburg déli részén található bettembourgi és a lengyelországi poznani vasúti csomópontok, ezeken keresztül pedig akár Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Nagy-Britannia vagy a Baltikum államai.
A fejlesztést szeptemberre, 200 millió forintból valósítják meg, amelyet teljes egészében a Petrolsped Szállítmányozási Kft. finanszíroz.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!