A vásárlók ma már jóval alaposabban tájékozódnak a webáruház és a mögötte álló cég valódiságáról, mint pár évvel ezelőtt. Egy részük szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhoz szállítás, inkább azt választják. A legfontosabb a vevőnek, hogy minél előbb kézben tarthassa a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.
„A vevők egyre tudatosabban választanak webáruházat, már nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.
Igazán az számít, hogy mikor kapják meg a terméket
Rendkívül érzékenyek a vevők a szállítás és átvétel módjára, illetve annak idejére. Egyértelműen látszik, hogy a vevők az online vásárlások esetében is minél előbb hozzá akarnak jutni a termékekhez. Míg korábban természetes volt mondjuk az 5 napos szállítási, átvételi időintervallum, mára ez rövidült.
A válaszadók mintegy háromnegyede csak akkor vásárolja meg a terméket, ha az készleten van, és át tudja venni már aznap személyesen, vagy rövid szállítási határidővel megoldható a kézbesítés. Pontosan tudni szeretné a vevő, mikor lesz nála a termék, nem elég egy egyhetes időintervallumot megadni.
A vásárlók közel 70 százaléka vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a személyes átvételt, a csomagpontokat és a házhoz szállítást. Körülbelül egyenlő arányban vannak azok, akik csak személyes átvétellel, kizárólag házhoz szállítással vagy pedig csomagpontos kézbesítéssel vásárolnak.
„A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat” – mutat rá a Lumenet.hu ügyvezetője.
A szállításon mindenki spórolna
A futárcégek közül egyértelműen a nagyobbakat ismerik a legtöbben és szívesebben is választanak házhoz szállítást, ha valamelyik ismert futárszolgálat végzi a kézbesítést. Ennek ellenére többségében a kisebb szállítócégekkel is elégedettek a vevők.
Sarkalatos kérdés a vevők számára, hogy mikor ingyenes a szállítás, ami természetesen a kereskedőnek pénzbe kerül. A középút általában a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhoz szállításnál 20 ezer forintos határ. A kutatásban megkérdezettek közel 28 százaléka elvárja, hogy 10 ezer forintos vásárlás felett ne kelljen fizetnie csomagpontos kézbesítésért, házhoz szállításnál pedig a megkérdezettek legnagyobb része 20 ezer forint felett elvárja az ingyenes szállítást, mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás.