A konjunktúraindex az áprilisi mínusz 3,9 pontról mínusz 3,2 pontra emelkedett, az üzleti bizalmi index 2,2 pontról 2,3 pontra javult, a fogyasztói bizalmi index pedig mínusz 21,1 pontról mínusz 18,9 pontra javult májusban.
Az üzleti szférán belül az ipari és kereskedelmi bizalmi index emelkedett, az építőipari és a szolgáltatási viszont csökkent. Az ipari várakozások a javulás ellenére sem érték el a márciusi szintet. Az elmúlt időszak termelésének megítélése áprilishoz képest ugyan romlott, a kilátásokról, a készletekről és a rendelésállományról - ezen belül az exportrendelésekről -alkotott vélemény viszont javult.
Az építőipari bizalmi index májusban közel hároméves mélypontjára került. A mélyépítő cégek kilátásai számottevően tovább estek, a magasépítőké azonban kissé kedvezőbbek lettek. Májusban az előző háromhavi termelés és a rendelésállomány megítélése is érezhetően romlott.
A kereskedelmi bizalmi index májusban elérte idei csúcspontját, de így is az elmúlt immár több mint két évet jellemző viszonylag keskeny sáv középső harmadában maradt. Az eladási pozíció megítélése javult, míg a készletszinté és a rendeléseké nem változott.
A szolgáltatói bizalmi index májusban már a harmadik egymást követő hónapban csökkent. Romlott az általános üzletmenet és a várható forgalom megítélése is.
A foglalkoztatási szándék a kereskedelemben mindenkori csúcspontjára jutott, minimálisan a szolgáltató cégeknél is javult, a többi ágazatban viszont gyengült.
Kissé erősödött a lakosság munkanélküliségtől való félelme is.
Az áremelésre számítók aránya az iparban négy hónap után ismét meghaladta az árcsökkentést prognosztizálókét.
A kereskedelmi és szolgáltató cégek körében is nőtt kissé az áremelést tervezők aránya. Az építőiparban viszont - a lakásépítés kivételével - nem érezhető áremelési nyomás.
A fogyasztók inflációs várakozása tovább csökkent. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése a kereskedelem és a lakosság kivételével minden ágazatban kedvezőtlenebb lett.
A GKI fogyasztói bizalmi index április után májusban is emelkedett, de még nem érte el az év eleji magas szintet. A lakosság a saját várható pénzügyi helyzetét és megtakarítási képességét is javulónak érezte, miként a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét is.