A Wizz Air felár megfizetéséhez kötötte az ülésválasztást, amivel nem lopta be magát az utasai szívébe. Miért vállalták be a negatív visszhangot? - kérdezte a Világgazdaság Váradi Józsefet, a vállalat vezérigazgatóját a cég impozáns gyorsjelentésének csütörtöki megjelenése után. (Váradi József 30 milliárd forint becsült vagyonnal a 36. a Napi.hu kiadásában megjelenő A 100 leggazdagabb kiadványban - a szerk.)
A válasz szerint a lépés többek között azt a célt szolgálja, hogy az alapjegyáraink versenyképesebbek legyenek a piacon. Most a Wizz Air utasainak 70 százaléka nem fizet helyjegyet. Meg kell jegyezni, hogy a 16 évnél fiatalabbakat nem ültetik külön a kísérőiktől. A cél az, hogy az utasok többféle árú jegyár-kombinációból választhassanak.
Az összesített árbevétel 41,9 százaléka már a kapcsolódó szolgáltatásokhoz köthető, és a vállalat növelni akarja ezt az arányt. Az ok: minél magasabb a kapcsolódó szolgáltatáson elért bevétel, annál alacsonyabbak lehetnek a jegyárak, ami segít növelni az utasszámot.
A cég oly módon spórol egyebek mellett, hogy jobban kihasználja Airbus A321-es repülőgépeit. Emellett segít a költségek alacsonyan tartásában, hogy a két hitelminősítő is befektetésre ajánlja a légitársaságot, amely ennek köszönhetően olcsóbban jut hitelhez.
A fotó forrása: Shutterstock