A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke
Hetekre előre sem lehet jegyet váltani a Katarba közlekedő légi járatra, amelyet elsősorban üzletemberek vesznek igénybe. Az erősödő magyar−arab gazdasági kapcsolatoknak köszönhetően hamarosan beindulhat az Emirates légitársaság budapesti járata is, sőt a kuvaiti légitársaság is fontolgatja magyar járat beindítását.
Az Öböl menti országok nem véletlenül kerültek az érdeklődés fókuszába. Az emírségekkel folyó árucsere-forgalom évente 2 milliárd dollár körül mozog és néhány éven belül akár meg is duplázódhat − ezt vetíti előre Miklóssy Ferenc, aki egy magyar üzletember-delegáció élén a közelmúltban tárgyalt a térség államaiban. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 25 üzletemberből álló küldöttsége gigantikus építkezéseket láthatott − elsősorban a focivébére készülődő Katarban. A stadion- és hotelfejlesztésekbe − csak stadionépítésre 120 milliárd dollárt szánnak − ugyan nem szállhatnak be magyar cégek, ám a kisebb szállításokra, például berendezések, bútor exportjára van lehetőség. A réspiacokra van lehetőség, amit mutat a föld alatti transzformátorállomásokat szállító magyar cég sikere is. Erre a termékre komoly érdeklődést mutattak az arab üzletemberek. Miklóssy Ferenc szerint a hazai cégek a speciális élelmiszerek szállításában is versenyképesek lehetnek − ám a tömegtermékek területén nem érdemes próbálkozniuk az éles ázsiai árverseny miatt.
Az arab üzletemberek mellett egyre többen utaznak Magyarországra orvosi kezelés miatt. Főleg mozgásszervi betegségek kezelésére jönnek Budapestre. Ez a piac egyértelműen fellendülőben van. Mint ahogyan a magasan képzett magyar szakemberek számára is csábító lehetőségeket rejtenek az ottani beruházások. Katarban például egyszerre négy metróvonal építése zajlik, s ezekhez Budapestről is csábítanak mérnököket. Miklóssy szerint a hazai kis- és középvállalatok nagy nyugat-európai cégekkel összefogva, azok beszállítóiként részesedhetnek az Öböl menti befektetési boomból.