A döntésről a Xinhua kínai hírügynökség is megemlékezett.
A képviselők 123 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 45 tartózkodás mellett hirdették ki az építkezés kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló, Pekingben tavaly november 24-én aláírt kínai-magyar kétoldalú egyezményt.
A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ennek érdekében a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát, amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert. A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi 8 óráról három és fél órára csökken a Budapest-Belgrád közötti vonatút ideje.