Idén is ekkora volumenű anyagot használhatnak majd fel kátyúzásra az előre meghatározott központi forrásból a cégnél, amely a 32 ezer kilométernyi országos közúthálózat üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el az M5-ös és M6-os autópálya kivételével. Minden más - mintegy 140 ezer kilométernyi út - önkormányzati kezelésben van.
A Magyar Közút a lokális javítási munkákat az utak úthálózati szerepe alapján végzi, a forgalmasabb útszakaszokon található hibák javítása élvez elsőbbséget. Első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül a mellékutakon avatkoznak be a szakemberek. A tartósabb és hatékonyabb burkolatjavítási munkák elvégzésére tavasztól őszig van lehetőség, a teljes körű felújítások is ebben az időszakban valósulhatnak meg - írta a portál.
Az útfenntartó Országos közúti adatbank osztálya évente készít részletes összesítést az állami, országos közúthálózat állapotáról. A legfrissebb, 2017 végi összegzés alapján a közutak burkolata meglehetősen siralmas állapotban van.
Az ötfokú skálán a Magyar Közúthoz tartozó teljes kiépített úthálózat 54 százaléka a leggyengébb, "rossz" burkolati besorolású, ez több mint 17 ezer kilométernyi utat jelent - eközben az utak mindössze tíz százalékának felülete jó minőségű.
A főhálózat 40 százaléka, a mellékhálózat 60 százaléka rossz burkolatú. Komárom-Esztergom megyében a legkedvezőtlenebb a helyzet, ott a közutak 73 százaléka rossz burkolatú. Nógrádban 70, Győr-Moson-Sopronban 69 százalék ez az arány. A legkevésbé a Pest megyei utak leharcoltak, a leggyengébb besorolást az ottani úthálózat valamivel több mint negyede érdemelte ki.
Az állami céghez 2018-ban 1536 úthibához kapcsolódó kárbejelentés érkezett. Ebből összesen 639 esetben bizonyult jogosnak a bejelentés, ezekre összesen 43,2 millió forintot fizetett ki az útkezelő - ez bejelentésenként 67,6 ezer forintot jelent átlagosan.