A március közepén kezdődött kivitelezés leglátványosabb eredménye, hogy befejeződött a régi lépcsők bontása a műemlék jellegű gránit és márvány burkolatok óvatos eltávolításával – közölte a MÁV.
Korábban elbontották a pénztárakat, a pincehelyiség megszűnő falait és leverték a vakolatot. Megtörtént az építési törmelék elszállítása a területről, helyet biztosítva a további munkáknak.
Kapcsolódó
Eddig több mint 1200 köbméter sittet hordtak ki a pályaudvarról. Mindez többek között közel 1000 négyzetméter vakolat, 700 négyzetméter álmennyezet, 5 vasbeton lépcső, 35 kilométer kábel és 600 négyzetméter aljzat bontásával; valamint 800 négyzetméter padlóburkolat 350 négyzetméter falburkolat bontásával gyűlt össze. Az épülő 93,19 négyzetméter üvegfödém össztömege 36,4 tonna lesz.
A következő munkafázisban megtörténik a pinceszinti tartószerkezeti falak utólagos szigetelése injektálással, valamint ezzel párhuzamosan elkezdődtek a talajmegerősítési, alapozási munkák JET-Grouting technológiával. Ezt követően az aljzat kavicságyazat terítése, tömörítése következik.
Az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló beruházásnak köszönhetően, a korábbi belföldi pénztárak és az azok előtti terület teljes átépítésével, több mint 1542 négyzetméteren megvalósuló, akadálymentes utascentrumban az eddiginél nagyságrendekkel komfortosabb lesz az utasok kiszolgálása.
Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften.