Fürjes azt kérte számon a főváros vezetésén, hogy túlságosan kerékpárosbarát és az autósok érdekeit háttérbe szorítja.
Az államtitkár azt kérte, hogy még a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon - megfogalmazása szerint - "a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában", kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes sávlezárásokat.
A kérdés a Napi.hu számára készített kutatás szerint is megosztja a budapestieket, erről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is várja még pár napig a lakossági észrevételeket.
Dorosz Dávid szerint a főváros vezetése úgy tekint a városra és annak lakóira, hogy ott nem gyalogosok, közösségi közlekedést használók, biciklisek és autósok küzdenek egymással, hanem a városukat szerető, óvó emberek szeretnének több zöldet, tisztább levegőt, élhető környezetet, szeretnének közlekedni, a lehető legkönnyebben eljutni céljukhoz.
Ebben a tekintetben a járvány új helyzetet teremtett. Dorosz idézi Vitézy Dávid korábbi megszólalását, amelyben támogatta az ideiglenes kerékpársávok kialakítását.
Érdekes kísérletnek tartjuk azt is, Államtitkár úr, ahogyan Ön nem először próbálja azt a látszatot kelteni, mintha a belvárosi közlekedési dugók a fideszes városvezetés leváltása óta lennének jellemzőek Budapesten. Azt hiszem, ezt a próbálkozást a budapestiek elmúlt évekből származó tapasztalatai elég világosan cáfolják.
- olvasható a levélben.
Az ideiglenes kerékpársávokról szóló döntés a következő szempontok alapján született meg:
- társadalmi konzultáció eredménye, amelyen már eddig közel 50 ezer budapesti nyilvánított véleményt, nagy örömünkre
- érintett civil szervezetekkel való konzultáció
- érintett kerületi polgármesterekkel való egyeztetés
- forgalomszámlálási adatok
- a Budapest Közút szakmai anyagai
- a BKK szakmai előterjesztései
- a Nagykörút élhetőbbé, zöldebbé és tisztábbá tételének átfogó koncepciója
- nemzetközi példák tanulmányozása
- az élhető Budapest programja
Mit kellene tennie Fürjes Balázsnak?
- A főpolgármester kezdeményezésének támogatása az állami iskolafenntartók felé a csúsztatott tanításkezdés ügyében a reggeli tumultusok elkerülése érdekében.
- Dorosz Dávid reméli, hogy az állami beruházással kapcsolatos bizonytalankodás az M0-on nem terheli tovább az M3 - M1- M7 átmenő forgalmával a főváros úthálózatát és akkor Csepelről sem csak a Rákóczi híd-Petőfi híd érintésével lehet eljutni az M1, M3, M6, M7 autópályákra.
- Fürjesnek át kellene gondolnia javaslatát, amellyel az Üllői úton szinte ellehetetlenítené az M30 járatot
- Hírek szerint a ferencvárosi atlétikai stadion Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó beruházó által, a Fürjes Balázs által felügyelt Puskás-stadion hatalmas költségeivel összevethető áron fog megvalósulni. A Fővárosi Közgyűlés határozatot hozott az átláthatóság biztosításáról annak érdekében, hogy a más stadionberuházásoknál tapasztalt túlárazások elkerülhetők legyenek. A főváros elvárja az államtitkártól, hogy a Fővárosi Közgyűlés határozatának megfelelően biztosítsa a beruházást, annak költségeinek átláthatóságát, erről adjon folyamatos tájékoztatást a kerület vezetőinek, a városvezetésnek és természetesen a budapestieknek is.