Az új hálózatnak köszönhetően 10-15 perc alatt elérhetők lesznek a Kőbánya központjában található köz- és oktatási intézmények, üzletek, a közösségi közlekedés megállói, észak-déli irányban pedig könnyebb lesz a kerület átjárhatósága. Ezen túlmenően a kerület zöldövezetei - Óhegy park, Rákos-patak - is elérhetők lesznek kerékpárral - olvasható a közleményben.
A tervekben szereplő szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos városrészek kerékpáros-hálózatával is. Így az Örs vezér téri, a Határ úti vagy a Kőbánya-Kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokba negyedórán belül, míg a Kálvin térre a Kőbányai út mentén 25 perc alatt el lehet majd jutni kerékpárral.
Fontos szempont a beruházás tervezésében, hogy a mindennapi ügyintézés, munkába, óvodába, iskolába járás biciklivel is minden korosztály számára elérhető legyen, illetve az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítások, gyalog- és kerékpárút kialakítása, kerékpáros átvezetések biztonságos kialakítása, útburkolati jelek felfestése, járdaépítés, egyirányúsítások, kerékpársávok kialakítása szerepel - írta a BKV.
Az egymilliárd forint értékű beruházás várhatóan 2021 végén kezdődik és 2022 közepén fejeződik be.
A kőbányai beruházás egy nagyobb kerékpáros fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával 2023 nyaráig 8,39 milliárd forint forrás jut a főváros biciklis infrastruktúrájának fejlesztésére.
A Magyar Kerékpárosklub legfrissebb mérései azt mutatják, hogy 2020-ban 57 százalékra nőtt azon budapestiek aránya, akik különféle rendszerességgel kerékpárt használnak. A fővárosban működő számlálók 2020-ban 15 százalékkal nagyobb biciklis forgalmat mértek, mint 2019-ben.