A döntés értelmében a tagdíj 52 százalékkal csökken 2022. július 1-től, vagyis
- a benzin esetében 1000 literenként 4145 forintról 1990 forintra csökken, a
- a gázolajnál 3883 forintról 1864 forintra mérséklődik.
A szervezet még 2020 nyarán döntött úgy, hogy emeli a díjakat, korábban a benzin után 2674, a gázolaj után pedig 2505 forintot kellett fizetniük a tagoknak.
IDŐSZAK | BENZIN | GÁZOLAJ |
2009. november 1. - 2011. január 1. | 4,43 | 3,815 |
2011. január 1. - 2015. január 1. | 3,3 | 3,205 |
2015. január 1. - 2017. január 1. | 1,5 | 1,405 |
2017. január 1. - 2018. január 1. | 1,725 | 1,616 |
2018. január 1. - 2020. június 1. | 2,674 | 2,505 |
2020. június 1. - 2022. július 1. | 4,145 | 3,883 |
2022. július 1-től | 1,99 | 1,864 |
Forrás: MSZKSZ |
Egy évvel később, 2021-ben a közgyűlés a rekord magas összegek megtartása mellett döntött. Lapunk akkori kérdésére az MSZKSZ azzal indokolta az emelést, hogy a koronavírus-járvány megjelenésekor nem lehetett előre látni, a további hullámok hogyan befolyásolják az üzemanyag fogyasztást, ezért abban a bizonytalan helyzetben indokolt volt a közgyűlés óvatossága.
A készletezési díjat nem minden benzinkútnak kell most fizetnie, ugyanis ennek elengedése benne van abban a csomagban, amivel a kormány a kis benzinkutakat segítette ki, amikor az árak befagyasztása miatt nehéz helyzetbe kerültek.
Miért fizetjük?
A készletezési díj - vagy tagi hozzájárulás - persze nem kidobott pénz, a literenként fizetett hozzájárulás azt előzi meg, hogy egy esetleges ellátási zavar esetén óriási áremelkedéssel kelljen számolni.
A szervezet bevételei szinte teljes egészében a tagdíjakból származnak. Tagjaik között tudják többek között a nagy olajcégeket és a földgázpiac szereplőit.
A Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség jogelődjét, a Kőolaj és Kőolajtermék Készletező Szövetséget a behozott kőolaj és kőolajtermék biztonsági készletezéséről szóló 1993-as törvény hozta létre.