A csütörtöki Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány "egyes székesfehérvári stratégiai jelentőségű vagyontárgyak önkormányzati tulajdonba kerülése érdekében" nyújtja a támogatást. A pénzösszeg felhasználásának és elszámolásának feltételeiről augusztus 31-ig támogatási megállapodást kötnek Székesfehérvár önkormányzatával, amelynek legkésőbb 2015. december 31-ig elszámolási kötelezettsége lesz az állam felé.
Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a börgöndi repülőtér tulajdonviszonyait szeretnék rendezni a pénzből: az ingatlanok mellett az azt kezelő cégeket, a repülőtérrel és az ipari parkkal kapcsolatos engedélyeket és jogokat kívánják visszavásárolni. Hozzátette: az egyeztetések még folynak a befektetővel, akivel a vételárról gyakorlatilag megegyeztek, azonban a jogi viszonyok esetében még néhány kérdést le kell zárni. Jelezte, hogy az államtól kapott kétmilliárd forint a teljes vételárat jelentheti.
A városvezető közölte, hogy várhatóan augusztus-szeptember fordulóján a székesfehérvári közgyűlés végleges döntéseket hoz az ügyben. Megemlítette: amennyiben nem vásárolják vissza a repülőteret, akkor bizonytalan végkimenetelű, elhúzódó jogi eljárás vár az önkormányzatra.
Székesfehérvár önkormányzata 2012 októberében döntött úgy, hogy visszakéri a börgöndi repülőtér területét a Biggeorge's-NV Zrt. befektető cégtől, mert évek óta nem történt érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, az építkezést el sem kezdte az Alba Airport Kft. Azt kérték a cégtől, hogy a repülőteret és a mellette ipari parkká átminősített területet térítésmentesen adja vissza.
A székesfehérvári közgyűlés december 21-én mondta ki, hogy a börgöndi repülőtér befektetője szerződést szegett. Az akkori ülésen azért vették napirendre a témát, mert a felek közötti szerződésben lejártak a vállalkozás által vállalt határidők, és a cég szerződésmódosítási ajánlattal állt elő.
Tavaly szeptemberben Cser-Palkovics András bejelentette: Székesfehérvár önkormányzata és a befektető szóbeli megállapodása értelmében a börgöndi repülőtér visszakerülhet a város tulajdonába, míg a vele szomszédos ipari parkot a két fél közösen fejlesztheti.
A börgöndi repülőtér egy korábbi katonai repülőtér helyén, 300 hektárnyi területen épült volna fel, az eredeti tervek szerint mintegy 15 milliárd forintos költséggel. A cég tervei szerint az Alba Airport lett volna a budapesti után az ország második legnagyobb légikikötője. A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a repülőtér mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot létesítettek volna. A repülőtér egy korábbi nyilatkozat szerint üzembe helyezésekor 300, a második ütemben tervezett logisztikai bázis és technológiai park létrehozása után további 700 munkahelyet biztosított volna.
Az Alba Airport Kft. a székesfehérvári és az abai önkormányzat, illetve a Biggeorge's-NV Zrt. tulajdona.