A leállósáv nem rendeltetésszerű használata tiltott. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. egy vizsgálat eredményei alapján megállapította, hogy a magyar autópályák leállósávjain nagyjából 20 perc a túlélési idő. A statisztika szerint tehát nagyjából ennyi időt lehet ott eltölteni élve - olvasható a portálon.
A KRESZ szerint autópálya és autóút úttestjén - amennyiben nem hatósági járműről van szó - tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen. Ám még ilyen esetekben is ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögé nagyjából 150 méterre és az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni és a segítség megérkezéséig végig ott kell tartózkodni.
Húzós büntetés
A balesetnél éppen helyszínelő rendőröknek aligha van energiája a leállósávban előző autósoknak kiosztani bírságot, pedig ez biztos komoly visszatartóerő lenne. A leállósáv használata 20 ezer forintos helyszíni bírsággal büntetendő, - ha valaki elfogadható indok nélkül áll meg rajta -, ha viszont halad is, ott előzi végig a dugót, akkor az már közigazgatási bírság - ami az elkövetett szabályszegés veszélyességét értékeli, és ilyenkor nem számít, hogy a vezető korábban mit és hogyan tett, tudatában volt-e a szabályszegésnek, csak azt tartja szem előtt, hogy az adott szabályszegés mennyire veszélyes a többi közlekedőre - és 100 ezer forintos bírságra lehet számítani.
Fontos, hogy gyalogosan sem használható a leállósáv, így ha elfogy az üzemanyag, és a vezető nem tud átülni egy másik gépjárműbe, akkor a legközelebbi benzinkútig sajnos a szalagkorlát mögött kell menetelnie.
(Autósok, figyelem! Büntetés jöhet, ha rosszkor használja a lámpát!)