Az Egységes Közlekedési Szakszervezet többek közt azt írta, hogy a BKV-sofőrök közül egyre többen vélik úgy, hogy nem érik meg a nyugdíjat, most kell annyit dolgozni és pénzt keresni, amennyit csak lehet. A cégvezetés pedig visszaél a helyzettel, s törvényes, de tisztességtelen trükkökkel hozza egyre nehezebb helyzetbe a sofőröket.
A BKV válaszában azt írta, hogy "felháborítónak és igen veszélyesnek tartjuk azt a magatartást, mellyel az EKSZ új vezetője a foglalkoztatás állítólagos hiányosságaira célozgatva valótlan állításokkal kelt pánikot a budapesti közösségi közlekedést használókban. Nem titok, hogy a közlekedési szakmában is szembe kell néznünk a teljes társadalomra ható korfa problémával, a képzett járművezető nem csak hazánkban, hanem nemzetközi szinten is hiányszakmának számít. Ezt a tendenciát felismerve széles körű kampányt indítottunk az autóbusz- és trolibusz járművezetői létszám növelése érdekében. A toborzási, és képzési tevékenységünk bizakodásra ad okot, hiszen év eleje óta növekedett a járművezetői létszám. Emellett természetesen továbbra is várjuk a járművezető (valamint járművezető gyakornok, tanuló) munkakörökre jelentkezőket, leendő kollégáinkat."
A BKV szerint a jelenlegi megbízások teljesítéséhez elégséges a létszám, míg a megrendelt szolgáltatást túlóra elrendeléssel, illetve egyéb intézkedésekkel teljesítik.
Mint írták, a BKV Zrt. valamennyi munkavállalójának foglalkoztatása a törvényben és a társasági szabályozókban meghatározott keretek között történik. Ezt egyébként a szakszervezet sem vitatta, ők azt írták, hogy "egyes cégvezetők nemcsak élnek, de végtelenül tisztességtelen módon visszaélnek a törvényi lehetőségekkel, s rendre olyan döntéseket hoznak, amelyekkel folyamatosan rosszabb körülményeket teremtenek az egyébként is végtelenül leterhelt sofőrök számára."