Még 2015 tavaszán is reménykedett Tarlós István főpolgármester, hogy valamiképpen megússza főváros a dugódíjat. Ez ügyben maga is kint járt Brüsszelben és tárgyalt az illetékesekkel - írja a Figyelő mai száma.
A budapesti küldöttség azonban nem járt sikerrel, "lepattant a Bizottságról, Brüsszel egyértelművé tette, hogy a 4-es metró támogatási szerződésében vállalt kötelezettséget teljesíteni kell". Azóta versenyfutás van az idővel, ugyanis legkésőbb 2016 végéig be kell vezetni" - fogalmaztak a lapnak.
A lap városházi forrásai szerint kétlépcsős szisztéma szisztéma rajtolhat 2016 végén: mindenkinek kell fizetnie éves matricát, aki átlépi Budapest határát - ennek összege pár ezer (3000-7000) forint lenne. Emellett lenne egy belső zóna, ahova már havonta több száz forintos díjért lehetne behajtani - így éves szinten 10-12 ezer forintos díj jöhet ki.
A lap szerint hivatalos bejelentés pénteken várható a Városháza részéről - miközben eddig a témával kapcsolatban egyetlen elemzés, hatástanulmány nem került nyilvánosságra.
Egy újabb sarcot azonban egyetlen vezetés sem tud örömmel bejelenteni. Különösen nem a netadó miatti felháborodás és sorozatos demonstrációk után. A lap szerint Budapest vezetése és a kormány retteg attól, mi lesz a politikai hatása, ezért igyekeznek olyan szisztémát találni, ami nem jelent elviselhetetlen terhet az érintetteknek. Az intézkedést ez esetben lehet úgy kommunikálni, hogy "nem mi akartuk, hanem az EU" - írta a Figyelő.