A negyedszer elvégzett felmérés szerint továbbra is átlagosan hat embert készülnek megajándékozni a magyarok. Az ajándékok beszerzésére szánt kevesebb idő azzal függhet össze, hogy egyre többen vásárolnak az interneten, a tavalyi 52 százalék után 62 százalék. Így idén először beérte a karácsonyi netes ajándékvásárlás a bevásárlóközpontokban történőt, a plázákban ugyanis a vásárlók 64 százaléka vesz ajándékokat összefoglalójuk szerint.
A tavalyihoz képest 45-ről 37 százalékra csökkent azok aránya, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdenek a kiadásokra, ugyanakkor 28-ról 31 százalékra emelkedett azoké, akiknek nem kell takarékoskodniuk az ajándékvásárlás előtt. Az előző évhez képest 11-ről 9 százalékra csökkent azok aránya is, akik hitelből finanszíroznák kiadásaikat.
Az ajándékok beszerzésénél a készpénz 71 százalékkal továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz, ezt követi 30 százalékkal a hagyományos betéti kártya és 27 százalékkal az interneten keresztül történő bankkártyás fizetés. Egyre többen fizetnek érintőképes kártyával is, arányuk a tavalyi 27-ről 30 százalékra nőtt.
A reprezentatív, online kérdőíves kutatást a Budapest Bank megbízásából a Gfk végezte 2016. november 18. és 24. között, a 23 évesnél idősebb, ABC státuszú magyar lakosság körében, 500 fős mintán. Az A-tól E-ig tartó besorolásban a C státusz tekinthető az átlagos jövedelműnek, az A és a B ennél magasabb státuszt takar.