Több mint 38 milliárd forintot költött a magyar lakosság tejfölre tavaly február és idén január között - idézte a Világgazdaság a Nielsen piackutató cég adatait. Ha nem a gyomra lenne az első az embereknek, és szépen összeadták volna ezt a pénzt, akkor több futballstadiont is építhetett volna belőle valamelyik ezzel foglalkozó nagyvállalkozó.
Értékben nyolc százalékkal nőtt a tejföl eladása az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, mennyiségben azonban négy százalékkal csökkent, azaz a magyar többet fizetett kevesebb tejfölért, amiért joggal háboroghat.
A gyártói márkák részaránya a korábbi 60 százalékról 57 százalékra csökkent és az eladások több mint négyötödét a 200 milliliteres vagy annál nagyobb dobozok viszik el. A magyar nem riad meg a zsírtól, legalábbis erre utal, hogy a 20 százalékos zsírtartalmú tejfölök adták az értékesítés több mint háromnegyedét.
A fotó forrása: Kummer János/Napi