A fix kapuk és a mobil adatgyűjtő, ellenőrző csoportok járművei együtt megfelelő lefedettségek biztosítanak az autópályákon a bliccelők kiszűrésére. A sűrítés a költséges kiépítés mellett az üzemeltetésben is irracionális többletkiadásokkal járna, ezért azt a fejlesztési tárca nem tartja indokoltnak, nem tervezi - tudta meg a Napi.hu.
Ennek azért van jelentősége, mert korábban Fónagy János, a tárca államtitkára többek között azzal indokolta, hogy miért nem lehet visszamenőleges érvényességgel matricákat venni, hogy az visszaélésekre adna okot: ha az autópálya matricák egy adott időn belül visszamenőleg is érvényesek lennének, azaz utólagos vásárlással is elkerülhető lenne a büntetés "az lehetőséget teremtene, hogy az úthasználó csak abban az esetben vegyen matricát, ha megbizonyosodik róla, hogy ellenőrizték (például látott egy matrica-ellenőrző gépkocsit)" - írta az államtitkár egy parlamenti írásbeli válaszban.
Így felmerül a kérdés, hogy ha teljesen lehetetlenné tennék a bliccelést, akkor egyúttal kedvezhetnének azoknak, akik véletlenül hajtanak fel olyan szakaszra, amelyre nincs jogosultságuk. Most kiderült, hogy sűrítés sem lesz és vélhetően visszamenőleges vásárlás sem.
A tárca a Napi.hu-nak azt is írja, hogy a pótdíjak kiszabásának alapvető célja nem a mulasztók büntetése, hanem az, hogy mindenki egyformán és arányosan fizessen a díjköteles utak használatáért. A minisztérium folyamatosan vizsgálja, milyen eszközökkel szolgálhatja még jobban a szabálykövető magatartás további erősödését. A tárca általában is minden reális lehetőséget mérlegel a rendszer felhasználóbarát finomhangolása érdekében.